۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

بررسی تجربیات مهندسی مجدد در ایران

بررسی تجربیات مهندسی مجدد در ایران

چکیده:

امروزه، انطباق با تغییرات سریع محیطی و کسب انعطاف پذیری ضرورتی اجتناب ناپذیر است .لازمه این کار دگرگون سازی کسب و کار، جهت انطباق با تغییرات محیطی است. یکی از شناخته شده ترین راهبردهای دگرگون سازی کسب و کار، مهندسی مجدد می باشد. هدف از این تحقیق شناسایی عوامل حیاتی موفقیت و شکست پروژه های مهندسی مجدد در داخل کشور می باشد بدین منظور از طرحهایی که با عنوان مهندسی مجدد اجرا شده یا ماهیتی مشابه با پروژه های مهندسی مجدد داشته اند انتخاب و به بررسی عوامل موثر بر پروژه های مهندسی مجدد در آنها پرداخته شده است. این عوامل در هفت دسته کلی، آمادگی سازمان برای اجرای تغییر، برنامه ریزی، شناخت و طراحی، ارزیابی، فرهنگ و تغییر و تکنولوژی اطلاعات، طبقه بندی و مورد بررسی قرار گرفته است.

واژه های کلیدی: سازمان، فرایند، کسب و کار، مهندسی مجدد، طراحی مجدد، فناوری اطلاعات

نویسندگان: بهروز زارعی، سوفیا فركیش

ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 13صفحه Pdf و با حجم



منبع http://www.betsa.ir/post/category/23

استفاده از فناوری ۳ بعدی در اسکناس ۱۰۰ دلاری جدید آمریکا

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس وزارت دارایی آمریکا از طرح جدید اسکناس ۱۰۰ دلاری این کشور رونمایی کرد.

در این اسکناس و برای مقابله با جاعلان از مواردی همچون تصاویر متحرک، نوار اسکناس سه‌بعدی و دیگر موارد برای بالا بردن ضریب امنیتی استفاده شده است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که روند تولید این اسکناس ۱۰۰ دلاری حاصل نوعی جهش تکنولوژیکی و تمامی تلاش‌هایی است که تاکنون در این زمینه صورت گرفته بود.



در جریان تولید و چاپ این اسکناس از هزاران لنز کوچک برای ساخت نوار امنیتی درون اسکناس که به رنگ آبی روشن است، بهره برده شده است.



در این نوار امنیت سه‌بعدی با تغییر زاویه دید اسکناس، نقش یک ناقوس و عدد ۱۰۰ درون آن دیده می‌شود.



در طرح و اندازه کلی اسکناس تغییری داده نشده و مانند قبل تصویر بنجامین فرانکلین، از پیشگامان استقلال آمریکا همچنان در روی این اسکناس به چشم می‌خورد.

در قسمت جلوی این اسکناس نیز که از فوریه سال ۲۰۱۱ روانه بازار خواهد شد، نقش یک ناقوس و عدد ۱۰۰ دیده می‌شود که با تغییر زاویه دید، رنگ آن از مسی به سبز و بر عکس تغییر می‌کند.

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است که هزینه چاپ اسکناس ۱۰۰ دلاری جدید از اسکناس ۱۰۰ دلاری موجود در بازار بیشتر است و با عرضه آن در فوریه ۲۰۱۱ به تدریج جایگزین اسکناس‌های قبلی خواهد شد.



خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است که در حالی که اسکناس ۲۰ دلاری از جمله اسکناس‌های مورد علاقه جاعلان در آمریکا به حساب می‌آیداما اسکناس ۱۰۰ دلاری مورد علاقه جاعلان بین‌المللی قرار دارد چرا که بنا بر اعلام وزیر دارایی آمریکا دو سوم اسکناس‌های صد دلاری آمریکا در خارج از آمریکا در حال گردش است و ارزش ارزش کل اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری در گردش در سراسر جهان شش و نیم میلیارد دلار است.

با به بازار آمدن اسکناس ۱۰۰ دلاری جدید در آمریکا این برای سومین بار در طول ۱۵ سال گذشته خواهد بود که طرح این اسکناس رایج در آمریکا تغییر می‌کند و هیچ اسکناس دیگری این قدر تغییر نکرده است.

۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

گزینه های کمک هزینه تحصیلی

گزینه های کمک هزینه تحصیلی

اساس کمک مالی

اگر فکر می کنید که به کمک مالی نیاز خواهید داشت، با جستجو در وب سایت دانشگاه شروع کنید. اگر در مورد کمکهای مالی برای دانشجویان خارجی (معمولاً در قسمت " پذیرش" یا "دانشجویان خارجی") اطلاعاتی را پیدا نکردید، لطفاً مستقیماً با دفتر پذیرش تماس بگیرید. اطمینان کسب کنید که برای ارسال تقاضا برای دستیاری و سایر کمکها فرم مخصوص آن را درخواست کنید. تا آنجایی که ممکن است، فرمهای لازم را به همراه فرم تقاضا قبل از آخرین مهلت پذیرش ارسال نمایید.

توجه داشته باشید که برنامه های دو ساله و حرفه ای تقریباً هیچوقت کمکهای مالی ارائه نمی دهند (گرچه از طرفی، شهریه آنها معمولاً به صورت قابل توجه ای کمتر از این گونه برنامه ها است). در سطح کارشناسی، وجوه به صورت محدود در دسترس هستند. در سطح دکترا (Ph.D )، در بسیاری ازرشته ها، دریافت نوعی کمک مالی یا کمک برای پرداخت شهریه امری معمول است. دانشگاهها می توانند به شما در مورد اینکه آیا برای دانشجویان خارجی کمکهای مالی در دسترسی دارند، به علاوه حد اکثر مبلغی که می توانند اعطاء کنند، اطلاع دهند.

کمک هزینه های تحصیلی

در حالیکه معمولاً در ارتباط با دسترسی به کمک هزینه تحصیلی، رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی اهمیت ندارد، اما آن امر در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً اهمیت پیدا می کند. برخی از رشته ها مانند مهندسی و علوم که مستلزم انجام تحقیقات و کار با تشریک مساعی با استادان هستند، احتمال دارد که فرصتهای کمک مالی ارائه دهند ( معمولاً دستیاری برای دانشکده ای که در آن تدریس یا تحقیقات انجام می دهند).

برای اینکه بتوانید بر اساس شایستگی، کمک دستیاری یا کمک هزینه های تحصیلی دیگری را دریافت کنید، باید در زبان انگلیسی مکالمه ای و همچنین نوشتاری تسلط خوبی نشان دهید.

به علاوه، داشتن معدل یا GPA خوب حائز اهمیت است. اگر در رشته ای که مربوط به برنامه های دانشکده است پژوهش انجام داده اید، یا تجربه کاری مرتبطی دارید، به نفع شما خواهد بود که آنرا در فرم تقاضای خود درج کنید. در اظهارنامه اهداف تان، حتماً با جزییاتی بیشتر در مورد دستیابی ها و نقاط قوی تحصیلی تان صحبت کنید. دانشگاههاهر سال، وجوه محدودی دارند، لذا آنهایی که فرمهای تقاضای خود را خیلی زودتر از آخرین مهلت تقاضا ارسال می کنند، از بهترین شانس برای دریافت کمکهالی مالی برخوردار خواهند بود.

باختصار:

  • دانشگاههایی که رشته تحقیقات شما را دارند پیدا کنید.
  • با استادان در دپارتمانی که در نظر دارید در آن تحصیل کنید، تماس مثبتی برقرار کنید.
  • خیلی زودتر از آخرین مهلت تقاضایتان را ارسال کنید.

برای اطلاعات بیشتر کلی در ارتباط با پیدا کردن کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در آمریکا، به وب سایت
http://educationusairan.com/financing/awards.htm مراجعه کنید. اطمینان کسب کنید که مستقیماً با دانشگاههای مورد نظرتان تماس بگیرید، زیرا برای تمامی کمک هزینه های تحصیلی تبلیغات انجام نمی شود.

منابع مکمل:
داده های جستجوEducationUSA برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
http://www.petersons.com/educationusa/

برای دانشجویان در مقطع کارشناسی، در اینجا فهرستی از برنامه های دانشگاهی که بیشترین کمکها را به دانشجویان خارجی اعطاء می کنند ارائه شده است: http://www.edupass.org/finaid/undergraduate.phtml

کمک هزینه های تحصیلی ورزشی

دانشجویان در مقطع کارشناسی که استعدادهای ورزشی دارند، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه های تحصیلی ورزشی در دانشگاههای آمریکا باشند. اگر فکر می کنید که ممکن است واجد شرایط باشید، باید با مربی ورزش مربوطه و همچنین دفتر پذیرش تماس بگیرید. معمولاً مربی از شما خواهد خواست که مطالبی مانند رزومه ورزشی، توصیه نامه ای از مربی تان در ایران، ویدئویی که بر عملکرد شما تاکید دارد، نسخه هایی از جوایز ورزشی (ترجمه شده به انگلیسی) و هر گونه آمار مربوط به عملکرد تان را ارائه دهید.

دانشجویانی که برای کمک هزینه های تحصیلی ورزشی تقاضا ارسال می کنند، کماکان باید روند ارسال تقاضای عادی، به علاوه تمامی مدارکی که برای در نظر گرفتن در برنامه ورزشی مورد نیاز است را ارائه دهند. مانند همیشه، اطمینان کسب کنید که مدارک ترجمه شده و نمرات آزمون را خیلی زودتر از آخرین مهلت ارسال کنید.

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد پیدا کردن کمک هزینه های ورزشی، به وب سایت ذیل مراجعه نمایید: http://educationusairan.com/financing/athletic.htm

هزینه تحصیلات دانشگاهی در آمریکا

هزینه تحصیلات دانشگاهی در آمریکا

هزینه شهریه برای تحصیلات دانشگاهی در آمریکا از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است و مخارج زندگی نیزبر مبنای محل متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه مخارج زندگی و مبلغ شهریه در آمریکا، اول باید دانشگاههایی که مورد نظر شما هستند را مشخص کنید، سپس برای اطلاعات دقیق و به روز شده در مورد مخارج، به وب سایتهای آنها مراجعه نمایید. شما همچنین می توانید از دفاتر پذیرش کالج ها و دانشگاههای آمریکا برآوردی از هزینه های سالانه برای دانشجویان خارجی درخواست کنید.

هزینه شهریه در مقطع کارشناسی ارشد بر مبنای دپارتمان متفاوت است؛ اما College Board هزینه شهریه در مقطع کارشناسی را هر سال به چاپ می رساند: http://www.collegeboard.com/student/pay/add-it-up/4494.html

اما می دانستید که......

هزینه شهریه و مخارج برای سال 2009-10

  • بیش از 350 دانشگاه، بیشتر از$20,000 در سال به دانشجویان صلاحیت دار خارجی در مقطع کارشناسی اعطاء می کنند، و تقریباً 100 دانشگاه بیش از $40,000 در سال اعطاء کرده
  • حدود 19 در صد دانشجویان در کالج های چهار سال خصوصی ثبت نام می کنند و به دانشگاههایی می روند که زیر مبلغ $18,000 برای شهریه و هزینه ها دریافت می کنند.
  • فقط حدود 20 در صد از دانشجویان به کالج هایی می روند که کل مبلغ شهریه وهزینه ها در سال $36,000 یا بیشتر است.

دوره چهار ساله در دانشگاه خصوصی $26,273 ( نسبت به سال پیش 4.4 در صد افزایش پیدا کرده است)

دوره چهار ساله در دانشگاه دولتی $18,548
(برای دانشجویان خارج از ایالت؛ 6.2 درصد افزایش نسبت به سال پیش افزایش پیدا کرده است)

تحصیلات مقطع کارشناسی در آمریکا: اخذ تصمیمات اساسی

تحصیلات مقطع کارشناسی در آمریکا: اخذ تصمیمات اساسی

تعیین اینکه کدامیک از دانشگاههای معتبر برای شما مناسب می باشند، یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید اتخاذ کنید.

به علاوه اینکه آیا دانشگاه رشته مورد نظر شما را ارائه می دهد، سوالاتی که باید از خود بپرسید می توانند شامل موارد ذیل باشند: در کجا می خواهم زندگی کنم؟ آیا باید به کالج یا کالج فنی تقاضا ارسال کنم؟ آیا می خواهم به دانشگاهی که تک جنسیتی است بروم؟ آیا باید به دنبال کالج های کوچک یا بزرگ باید باشم، و کدامیک برای من مناسب خواهد بود؟ تا چه حد گزینشی بودن کالج برای من مناسب خواهد بود؟ در مورد کمکهای مالی چه امکانی وجود دارد؟ به چه خدمات و فعالیتهایی نیاز/لازم دارم؟ آیا باید به دانشگاهی که به اقلیت ها خدمات ارائه می دهد یا وابستگی مذهبی دارد تقاضا ارسال کنم؟ یا به دانشگاهی که گوناگونی بین المللی دارد یا از بین دانشگاههایی که اتحادیه های دانشجویی آنها اکثراً واقع در آمریکا بوده و برجسته تر بنظر می رسند تقاضا ارسال کنم؟ تحصیلات من چگونه می تواند به هر گونه رشد آتی و توسعه کشور من در دراز مدت کمک کند؟

هدف ما کمک به شما برای انتخاب بهترین گزینه تحصیلی در آمریکا است، که به شما اجازه دستیابی به اهداف تحصیلی و حرفه ای تان را بدهد.

به علاوه EducationUSA Iran ، یک منبع اطلاعاتی و راهنمایی خوب دیگر انجمن ملی مشاوران پذیرش در کالج یا دانشگاه است، مراجعه کنید به

http://www.nacacnet.org/StudentResources/Pages/default.aspx

مراحل ارسال تقاضا برای تحصیلات در آمریکا

مراحل ارسال تقاضا برای تحصیلات در آمریکا

. 1در مورد گزینه های خود جستجو کنید

در مقطع کارشناسی، برخی اما نه تمام دانشگاهها تقاضای عادی/Common Application را در (فقط در سطح کارشناسی) قبول می کنند. این بسیار ساده است زیرا فقط باید یک فرم را پر کنید، و می توانید آنرا به تعداد زیادی دانشگاه مورد نظرتان ارسال نمایید، بنابراین چک کنید وببینید آیا دانشگاههای مورد نظرتان آن را قبول می کنند. به www.commonapp.org مراجعه نمایید.

برای کمک جهت یافتن دانشگاهی، لطفاً از سایت های جستجو همانند آنهایی که در ذیل درج شده است، استفاده نمایید. برای جستجو و فراگیری از این سایت ها، برای مطالعه سایت های هر دانشگاه تا آنجایی که ممکن است وقت بگذارید:

http://collegesearch.collegeboard.com/search/adv_typeofschool.jsp
http://www.petersons.com/

در مقطع تکمیلی، به خاطر بسپارید که جهت ارسال تقاضا برای برنامه دکترا یاPh.D. در آمریکا لزوماً نیاز به اخذ مدرک کارشناسی ارشد ندارید. شما می توانید با مدرک B.A. (کارشناسی تان) برای برنامه های Ph.D تقاضا ارسال کنید. اگر در نظر دارید که نهایتاً به برنامه Ph.D. بروید، برنامه هایی را که هم در مقطع کارشناسی ارشد و هم دکترا یا Ph.D. در دسترس می باشند جستجو کنید. سایت های خوب جستجو عبارتند از:

http://www.petersons.com/GradChannel/code/search.asp?sponsor=1
http://www.gradschools.com/
برای تحصیلات در زمینه خاصی:

برای پیدا کردن برنامه های مهندسی به:
http://www.abet.org/AccredProgramSearch/AccreditationSearch.aspx
مراجعه کنید.
برای پیدا کردن رشته های بازرگانی، از:

www.mba.com http://www.petersons.com/GradChannel/code/search.asp?path=gr.fas.grad
استفاده کنید.

برای جستجوی رشته های هنری از:

http://www.artschools.com/
استفاده کنید.
ما شدیداً شما را تشویق می کنیم تا برای افزایش شانس پذیرش و همچنین گزینه های تان برای تحصیل در آمریکا، به بیش از یک دانشگاه تقاضا ارسال کنید. این دانشگاهها باید در نحوه گزینشی بودن با یکدیگر متفاوت باشند، و اکثر اوقات دانشجویان به حدود ده گزینه اصلی شان تقاضا ارسال می کنند.

از آنجایی که برای ارسال هر تقاضا باید وجهی را پرداخت کرد و اینکه معاملات مالی از ایران محدود می باشند، اطمینان کسب کنید که هر کدام در واقع دانشگاهی باشد که در نظر دارید به آنجا بروید. اگر برای پرداخت هزینه های فرم ارسال با مشکل روبرو هستید، می توانید به دانشگاهها نامه ای ارسال نموده و از آنها با توضیح در مورد شرایط مالی و سایر موارد ذیربط، درخواست کنید که از پرداخت این هزینه معاف شوید.

. 2 در صورت نیاز می توانید تامین وجه درخواست کنید

اول از همه سعی کنید بفهمید که آیا دانشگاه فرمهای خاصی برای کمک مالی برای دانشجویان خارجی دارد، و همچنین به دانشجویان خارجی چه میزان کمک مالی ارائه می کند. میانگین نمرات امتحانی شما برای دریافت کمک هزینه تحصیلی و کمک مالی حائز اهمیت است. دانشگاهی که به آن تقاضا ارسال می کنید، محتمل ترن منبع برای کمک مالی و همچنین منبع اصلی اطلاعات است، لذا برای این قسمت مهم مسرتان حتماً با دفتر پذیرش تماس بگیرید.

شما همچنین می توانید برای سایر کمک هزینه های تحصیلی جستجو کنید. برای اینکه بدانید واجد شرایط هستید، به وب سایت های ذیل مراجعه کنید:

http://www.edupass.org/finaid/
http://www.fundingusstudy.org/
http://www.finaid.org/scholarships/

. 3 آزمون زبان انگلیسی و سایر آزمونها بر مبنای شرایط دانشگاهها

اثبات تسلط به زبان انگلیسی، معمولاً از طریق آزمونهای خاص، مانند تافل/TOEFL وIELTS همیشه الزامی است. برخی از دانشگاهها نمرات بالای آزمون شفاهیSAT را به عنوان مدرک جایگزین از دانشجویان مقطع کارشناسی قبول خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های ذیل مراجعه نمایید:

www.ets.org/toefl/
www.youtube.com/TOEFLtv
www.ielts.org
در این سایت ها چندین آمادگی آزمون رایگان ارائه شده است و همچنین برای آزمونهای دیگری همچون SAT نیز می توان سایت هایی را پیدا کرد: مراجعه کنید بهwww.collegeboard.com . چندین سایت اضافی برای تافل در خبرنامه مارس 2009 EducationUSA Iran درج شده بود.

. 4 اظهارنامه شخصی خود را بنویسید و درخواست توصیه نامه کنید

هنگام نوشتن انشاء شخصی یا اظهارنامه، در مورد مسائل مورد علاقه تان و اینکه چرا تصور می کنید که برای دانشگاه مورد تقاضایتان مناسب هستید صحبت کنید. اگر برای مقطع کارشناسی ارشد تقاضا ارسال می کنید و تجربه کاری دارید، رزومه یا خلاصه تجربیات خود را ضمیمه کنید.

اکثر دانشگاهها ممکن است از شما دو یا سه توصیه نامه از استادانی که از پیشینه تحصیلی شما مطلع هستند و شما را خوب می شناسند، درخواست کنند.

.5 به مجرد اخذ I-20 ، هزینه SEVIS خود را پرداخت کرده و تقاضای ویزا کنید

به مجرد پذیرش در دانشگاه، آنها به شما یک نامه رسمی و فرم I-20 ارسال خواهند کرد. به محض دریافت این فرم، شما می توانید در سفارت آمریکا وقت ملاقات تعیین کنید. در بخشی از وب سایت EducationUSA Iran اطلاعات و راهنمایی های بسیار زیادی در مورد تقاضای ویزا درج شده است. به http://www.educationusairan.com/visas/default.htm
مراجعه نمایید.

تأمین بودجه تحصیل در ایالات متحده

تحصیل به منزله سرمایه گذاری برای آینده است که می تواند سود سرشاری را به بار آورد. تحصیل در ایالات متحده گزینه های بیشتری نسبت به سایر نظام های آموزشی ارائه می دهد، و این فرصت را برای شما فراهم می سازد که برنامه های آتی خود را با برنامه آموزشی خود تطبیق دهید.

برای آنکه بتوانید در زمینه تحصیل در ایالات متحده سرمایه گذاری کنید، برنامه ریزی هوشمندانه بسیار ضروری است لازم است تحقیقاتی انجام دهید و امکانات موجود برای تأمین بودجه تحصیل در ایالات متحده که متناسب با نیازها و توان مالی شما است را شناسایی کنید.

در ذیل پیشنهاداتی برای کمک به شما در برداشتن بهترین گام آغازین در مسیر تأمین بودجه تحصیل در ایالات متحده ارائه شده است.

برنامه ریزی

اول از همه به خوبی راجع به هزینه های برنامه تحصیلی مورد نظر خود تحقیق کنید. کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در ایالات متحده می توانند برآورد تقریبی از شهریه و هزینه های زندگی در مؤسسه مربوطه را ارائه دهند. هم شهریه و هم هزینه های زندگی می تواند تفاوت چشمگیری داشته باشد.

موجود بودن کمک ها نیز متفاوت است و می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای در بر داشته باشدیک مؤسسه آموزش عالی را بدون بررسی مقدار کمک موجود برای دانشجویان خارجی، گران تصور نکنید.

حتماً انواع هزینه های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • هزینه های درخواست
  • شهریه آزمون ها
  • شهریه تحصیلی
  • هزینه های دانشجویی ضروری
  • مخارج مسافرت
  • هزینه خوراک و مسکن
  • کتاب و سایر ملزومات
  • بیمه درمانی
  • پوشاک، تفریح و مخارج متفرقه

چنانچه قصد دارید به مدت چندین سال در ایالات متحده به تحصیل بپردازید، بررسی کنید که چگونه بودجه کل دوران تحصیل خود را تأمین نمایید.

هر چه زودتر در خصوص تحقیق راجع به کمک های مالی احتمالی اقدام کنید به طور ایده آل، این کار باید یکی دو سال قبل از رفتن به ایالات متحده انجام گیرد. توجه داشته باشید که مهلت کمک های مالی ممکن است چندین ماه زودتر از مهلت درخواست ها باشد. به موقع اقدام کنید تا بتوانید یک درخواست کمک عالی تهیه کنید و نمرات آزمون ها، کارنامه ها، توصیه نامه ها، مقالات و غیره را گردآوری نمایید.

منابع کمک مالی

دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی که قرار است در آن به تحصیل بپردازید، محتمل ترین منبع تأمین بودجه خارجی است طبق آمارهای موجود در «مؤسسه تحصیلات بین المللی»، بیش از 10 درصد از دانشجویان خارجی مقاطع کاردانی و کارشناسی و 45 درصد از دانشجویان خارجی مقطع تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده بودجه اولیه را از دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی خود دریافت می کنند.

همانطور که از این آمارها بر می آید، امکان تأمین بودجه تحصیلات برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی بیشتر است. اما، برخی از مؤسسات آموزش عالی در مقطع کارشناسی هم بورسیه هایی را، بر اساس شایستگی علمی یا، بعضاً، خدمات اجتماعی، توانمندی های ورزشی، استعداد در هنرهای تجسمی یا نمایشی، یا سایر معیارها اعطاء می کنند.

دستیاری در زمینه تدریس یا تحقیق یکی از کمک هزینه های تحصیلی است که دانشگاه ها به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اعطاء می کنند. از دانشجویانی که مقام دستیاری به آنها اعطاء شده است انتظار می رود که به بخش هایی از کلاس های مقاطع کاردانی یا کارشناسی درس بدهند و یا اینکه در امر تحقیق و پژوهش به اساتید خود کمک کنند. در عوض، ممکن است به آنها حقوقی پرداخت گردد که بخشی از هزینه های تحصیلی آنها را تحت پوشش قرار دهد یا اینکه ممکن است از پرداخت شهریه معاف گردند.

معمولاً بلافاصله به دانشجویان سال اول مقطع تحصیلات تکمیلی مقام دستیاری اعطاء نمی گرددانتظار می رود که ابتدا آنها توانایی های علمی و آموزشی و نیز تسلط به زبان انگلیسی خود را نشان دهند. دستیاری در برخی از رشته های تحصیلی بیش از سایر رشته ها موجود است. به عنوان مثال، تعداد پست های دستیاری در علوم پایه بیشتر از علوم انسانی و علوم اجتماعی است، و تعداد پست های دستیاری در برنامه های حرفه ای مانند تجارت یا حقوق بسیار معدود است.

همچنین باید بررسی کنید چه برنامه های کمکی در سطح دولت محلی و بین المللی وجود دارد، که از حدود 4 درصد از دانشجویان خارجی در ایالات متحده پشتیبانی به عمل می آورند.

بالاخره اینکه، منابعی همچون شرکت های خصوصی و بنیادهای بین المللی کمک هزینه هایی را برای تحصیل اعطاء می کنند. معمولاً رقابت شدیدی بر سر این گونه منابع وجود دارد و این منابع فقط بخش های کوچکی از هزینه های تحصیل را متقبل می شوند. به هر حال، این گونه کمک هزینه ها، به همراه سایر بودجه ها، می تواند در کمک به شما برای نیل به هدف ادامه تحصیل در ایالات متحده مؤثر باشد.

اطلاعات بیشتر راجع به کمک های مالی

همچنین می توانید اطلاعات مفصل تر راجع به هزینه های دانشگاهی، برنامه ریزی مالی، و بورسیه های موجود را در این سایت بیابید.

و یا چنانچه سؤال خاصی دارید که در این وب سایت به آن پاسخ داده نشده است، می توانید به صورت درون خطی (آنلاین) با ما تماس بگیرید.

  • تأمین هزینه های ادامه تحصیل در ایالات متحده. منبعی عالی برای کسب اطلاعات راجع به کمک هزینه های تحصیلی که توسط دولت ها، مؤسسات، و سازمان های بین المللی منحصراً به دانشجویان خارجی اعطا می گردد. با قابلیت جستجو بر اساس کشور یا رشته تحصیلی. مؤسسه آموزش های بین المللی.

  • هیأت دانشگاه. سایت تهیه کننده آزمون های SAT و CLEP که دارای یک موتور جستجوی عالی برای یافتن برنامه های دوره کارشناسی است.

  • Edupass . این وب سایت که مخصوص دانشجویان خارجی علاقمند به ادامه تحصیل در ایالات متحده است به موضوعاتی همچون پذیرش، تأمین هزینه ها، فراگیری زبان انگلیسی، ویزا، تفاوت های فرهنگی، زندگی در ایالات متحده و امثال آن می پردازد. همچنین فهرستی از مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده که بودجه بیشتری را به دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی تخصیص می دهند در این وب سایت ارائه شده است.

  • www.finaid.orgگرچه بخش عمده اطلاعات مختص دانشجویان خارجی در سایت وابسته Edupass (بخش فوق را ملاحظه کنید) ارائه شده است، Finaid نیز یکی از سایت های ارزشمند است که حاوی منابعی از قیبل نشانی اینترنتی دفاتر کمک های مالی دانشگاه ها و اطلاعات مربوط به کلاهبرداری های مرتبط با بورس های تحصیلی می باشد.

  • اطلاعات بازدید کننده بین المللی مرکز بنیاد (Foundation Center International Visitor Information ). حاوی اطلاعاتی راجع به کمک های موجود برای دانشجویان خارجی است.

  • کمک های مالی برای تحصیلات بین المللی (International Education Financial Aid ). مختص دانشجویانی که در کشوری غیر از کشور خود مشغول به تحصیل هستند، از جمله دانشجویان خارجی در ایالات متحده. این وب سایت حاوی اطلاعاتی راجع به 1000 بورس تحصیلی و قابل جستجو بر اساس ناحیه است.
http://www.educationusairan.com/FARSI2/study_basics/funding.htm

بنیاد جهانی

انتخاب یک دانشگاه در ایالات متحده و درخواست برای پذیرش در آن

چگونه یک دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی را انتخاب کنم؟

با توجه به اینکه بیش از 4000 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی معتبر در ایالات متحده وجود دارد، لازم است هنگام انتخاب یک دانشگاه، عوامل زیادی را مد نظر قرار دهید که مهمترین آنها به شرح زیر است

· تأیید اعتبار/به رسمیت شناسی. اطمینان حاصل کنید که مؤسسه آموزشی مورد نظر شما به تأیید سازمانی رسیده باشد که توسط شورای تأیید آموزش عالی و/یا وزارت آموزش ایالات متحده به رسمیت شناخته شده باشد. همچنین توجه داشته باشید که برخی از کشورها و کارفرماها انتظارات بیشتری دارند؛ به عنوان مثال، برخی از آنها هنوز مدارکی که از طریق آموزش از راه دور کسب شده است را قبول نمی کنند.

· رشته های تحصیلی. حتی بزرگترین دانشگاه ها هم دانشجویان را برای همه مشاغل آماده نمی کنند - اطمینان حاصل کنید که دانشگاه انتخابی شما انواع برنامه هایی که شما به آنها علاقمند هستید را دارا باشد.

· مخارج. شهریه، هزینه های زندگی، و فراهم بودن کمک های مالی می تواند بین دانشگاه های مختلف در ایالات متحده بسیار متفاوت باشد.

· موقعیت. تنوع اقلیم و چشم انداز در ایالات متحده بسیار زیاد است. همچنین، به عواملی مانند علاقه به زندگی در یک محیط شهری، فراشهری یا روستایی توجه داشته باشید.

· نوع مؤسسه آموزشی. مؤسسات آموزشی می توانند دولتی، خصوصی یا وابسته به مذاهب مختلف باشند. این مؤسسات می توانند بزرگ یا کوچک باشند و تعداد زیادی یا فقط عده معدودی دانشجوی خارجی در آنها مشغول به تحصیل باشند.

· شرایط لازم و حیطه های تحقیقاتی مورد علاقه دانشکده. همخوانی با حیطه های تحقیقاتی مورد علاقه دانشکده برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی بسیار حائز اهمیت است.

· امکانات و تسهیلات یا برنامه های ویژه. به عنوان مثال، اگر شما به زبان انگلیسی مسلط نباشید، شاید بهتر باشد دنبال دانشگاه هایی بگردید که برنامه های آموزش زبان انگلیسی را نیز ارائه می کنند.

· استاندارد های پذیرش. صلاحیت های شما تا چه اندازه با دانشجویانی که در دانشگاه مورد نظر شما پذیرفته شده اند همخوانی دارد؟ پاسخ به این سؤال می تواند به شما کمک کند تخمین بزنید احتمال قبولی شما در آن دانشگاه چقدر است.

بهترین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کدام هستند؟

ایالات متحده هیچ فهرست رسمی از بهترین دانشگاه ها منتشر نمی کند. برخی از سازمان های خصوصی فهرست هایی از «بهترین ها» جمع آوری می کنند، که این فهرست ها با در نظر گرفتن عواملی همچون بودجه های تحقیقاتی یا دیدگاه های صاحب نظران در یک رشته خاص تهیه می گردد. این فهرست ها از حیث نتیجه گیری تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند، که البته با توجه به این که در حال حاضر بیش از 4000 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی تأیید شده در ایالات متحده مشغول به فعالیت هستند و هر یک از آنها اهداف و نقاط قوت خاص خود را دارند، چندان جای تعجب ندارد.

اغلب معروف ترین دانشگاه ها گران ترین دانشگاه ها نیز هستند و ورود به آنها نیز از همه مشکل تر است. «بهترین» دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی آن است که برای شما مناسب باشد دانشگاهی که رشته تحصیلی شما را ارائه دهد و واجد سایر معیارهایی باشد که برای شما حائز اهمیت است نظیر موقعیت، امور مالی، مسکن، و امکانات لازم برای دانشجویان خارجی.

کدام یک از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کم هزینه تر از همه هستند؟ آیا می توانید من را راهنمایی کنید که چه اقداماتی طی فرایند درخواست خود انجام دهم تا بتوانم از هزینه های آتی خود بکاهم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هزینه ها و راهبردهای تأمین بودجه، به قسمت بعدی تحت عنوان تأمین بودجه تحصیل در ایالات متحده و نیز بخش مفصل تر این وب سایت تحت عنوان کمک های مالی مراجعه کنید.

آیا مدرک ایرانی من توسط دانشگاه های ایالات متحده پذیرفته خواهد شد؟

معمولاً بله. دانشگاه های ایالات متحده عموماً مدارک سایر کشورها که مورد تأیید وزارت علوم آنها و برای ادامه تحصیل در آنجا معتبر است را می پذیرند. به هر حال، هریک از دفاتر پذیرش ایالات متحده به طور مستقل تصمیم گیری می کنند. آنها تحصیلات قبلی شما را ارزیابی می کنند تا ببینند تا چه حد با برنامه های مشابه تحصیلی در ایالات متحده و شرایط ویژه برنامه تحصیلی خاصی که برای آن درخواست داده اید قابل تطبیق است. (می توانید راجع به دغدغه هایی که ممکن است حتی قبل از درخواست رسمی برای پذیرش داشته باشید از کارکنان دفاتر پذیرش سؤال کنید.)

برای قبولی نیاز به چه نمراتی دارم؟

تنوع تحصیلی در ایالات متحده به معنای آن است که شرایط لازم برای قبولی در آنها تفاوت چشمگیری دارد؛ برخی از مؤسسات آموزشی بسیار گزینشی عمل می کنند؛ حال آنکه سایر مؤسسات اکثر متقاضیان را قبول می کنند. برای قبولی در یک برنامه آموزشی گزینشی مربوط به مقطع کارشناسی یا کاردانی، لازم است معدل مقطع متوسطه شما B باشد و یا به عبارتی جزء بیست (20) درصد ممتاز کلاس خود باشید. شرط قبولی در دانشگاه های سختگیرتر این است که جزء ده (10) درصد ممتاز کلاس خود باشید. بسیاری از مؤسسات شرایط ساده تر و حتی برنامه های آموزشی «ثبت نام آزاد» دارند که قبولی در آنها فقط مستلزم اتمام تحصیلات متوسطه یا سایر پیش شرط های لازم برای آغاز تحصیلات دانشگاهی می باشد (ممکن است شرایط اضافی برای دانشجویان خارجی وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال، عموماً تسلط به زبان انگلیسی یکی از پیش شرط های لازم برای آغاز هر گونه تحصیلات دانشگاهی است)کافی است اطمینان حاصل کنید که آماده موفقیت در تحصیلات و پروژه های دانشگاهی می باشید؛ برنامه های آموزشی ثبت نام آزاد هم به اندازه برنامه های آموزشی مؤسسات گزینشی تر چالش انگیز هستند.

دانشجویانی که به دانشکده های تحصیلات تکمیلی وارد می شوند عموماً با توجه به شصت واحد نهایی مقطع کارشناسی خود مورد ارزیابی قرار می گیرند. شرایط لازم برای قبولی از گروهی به گروه دیگر متفاوت است، و پذیرش دانشجو در این مقطع نسبت به مقطع کارشناسی و کاردانی گزینشی تر می باشد.

چه زمانی باید برای درخواست اقدام کنم؟

در صورت امکان، یکی دو سال قبل از آنکه تحصیلات خود را آغاز کنید، در خصوص درخواست اقدام نمایید. سال تحصیلی در ایالات متحده اواخر ماه آگوست آغاز می شود و در ماه مه پایان می یابد. همچنین شاید پذیرش نیمسال دوم (که کلاس های آن در ماه های ژانویه یا فوریه آغاز می شوند) نیز امکان پذیر باشد، اما نه در تمام موارد. آخرین مهلت درخواست ممکن است برای برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اواخر نوامبر باشد. همچنین، برای ثبت نام در آزمون های استاندارد، شرکت در آنها و کسب اطلاع از نمرات اخذ شده در آنها نیاز به وقت خواهید داشت. برخی از این آزمون ها فقط سالی یک یا دو بار برگزار می گردد.

آیا دیر دست به کار شده اید؟ برخی از دانشگاه ها برنامه های ثبت نامی انعطاف پذیرتری دارند و درخواست ها را هر زمانی می پذیرند. همچنین، در ایالات متحده شما ملزم نیستید که تحصیلات مقطع کاردانی یا کارشناسی را بلافاصله بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان آغاز کنید اگر مجبور باشید، می توانید به خاطر آنکه مهلت ثبت نام برای رشته مورد علاقه شما سپری شده است، یک سال دیگر صبر کنید. در دانشکده های تحصیلات تکمیلی، تعداد دانشجویان مسن تر حتی بیشتر است. برخی از دانشگاه ها حتی برنامه هایی را ارائه می کنند که مخصوص افراد «شاغلی» است که از تجربه کاری قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. با این وجود، اگر زودتر دست به کار شوید، گزینه های بیشتری را فرا روی خود خواهید داشت و می توانید از بهترین فرصت های مربوط به کمک های مالی و امثال آن بهره بگیرید، بدون آنکه مجبور باشید عجله کنید و یا اینکه منتظر بمانید.

باید در چه آزمون های ورودی شرکت کنم؟

برای دریافت پاسخ به این سؤال و سایر سؤالات مربوط به آزمون، به صفحه مربوط به پذیرش در دانشگاه های آمریکا: آزمون در این بخش و نیز بخش مفصل تر راجع به آزمون در این وب سایت مراجعه کنید.

فرایند درخواست پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده چگونه است؟

رویه های درخواست برای پذیرش بین داشنگاه های مختلف، اندکی متفاوت است. مراحل عمومی تقاضا برای پذیرش به شرح زیر است:

  • تاریخ ها و مهلت های ثبت نام تعیین شده برای تافل و سایر آزمون های لازم برای رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر خود را بررسی کنید.
  • بعد از انجام تحقیقات لازم، فهرستی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که به نظر می رسند متناسب با نیازها و اولویت های شما باشند را تهیه کنید. سپس پیام هایی را از طریق پست الکترونیک برای هریک بفرستید و از آنها خواهش کنید اطلاعات لازم و تقاضانامه های مربوطه را برای شما ارسال کنند.
  • تقاضانامه های هریک از تقریباً سه الی هفت مؤسسه آموزشی که به بهترین وجه ممکن متناسب با نیازهای شما است را تکمیل کنید (فقط یک مؤسسه آموزشی گزینشی را انتخاب نکنید)، و هریک از تقاضانامه ها را به انضمام شهریه درخواست، به دانشگاه مربوطه ارسال کنید. می توانید مدارک تحصیلی و نمرات آزمون های خود را بعداً ارسال کنید؛ حال آنکه تقاضانامه های فاقد شهریه درخواست برگشت داده خواهد شد. نمرات آزمون ها باید مستقیماً توسط سازمان مسئول برگزاری آزمون به دانشگاه مربوطه ارسال گردد.
  • از مؤسسات آموزشی که در آنها به تحصیل پرداخته اید درخواست کنید که کارنامه های رسمی را برای شما صادر کنند که نشان دهنده دوره های آموزشی باشد که شما در آنها شرکت کرده اید. اگر در آزمون های نهایی شرکت کرده اید، یک نسخه از نتایج این آزمون ها را نیز ارسال کنید. اکثر دانشگاه ها و دانشکده های آمریکایی درخواست می کنند که توصیه نامه هایی مستقیماً توسط معلمین، اساتید، کارفرماها، یا سایر افرادی که از نقاط قوت شما آگاه هستند ارسال شود. اسناد و مدارکی که به زبان انگلیسی نیست باید به همراه ترجمه انگلیسی آنها ارائه شود.

نکات اساسی که باید راجع به تکمیل تقاضانامه تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده بدانم چیست؟

مشخصات خود را روی کلیه تقاضانامه ها، درخواست های آزمون، و غیره همواره با یک املای ثابت بنویسید. اگر گذرنامه دارید، مشخصات خود را با همان املایی که در گذرنامه شما درج شده است بنویسید. اختلاف املای مشخصات از سندی به سند دیگر می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید.

حتی الامکان مطالب را تایپ کنید و از دست نویس کردن آنها خودداری کنید، و در مواردی که ناچار به دست نویس کردن مطالب هستید، آنها را خوش خط و خوانا بنویسید.

معمولاً از متقاضیان پذیرش در دانشگاه های گزینشی خواسته می شود مقاله یا اظهارنامه ای را بنویسند و در آن به تبیین اهداف خود بپردازند. ممکن است مؤسسه آموزشی مربوطه خط مشی هایی را در خصوص نحوه نوشتن چنین مقاله یا اظهارنامه ای ارائه دهد، اما این گونه مقالات معمولاً اهداف زیر را برآورده می سازند:

· برنامه های تحصیلات تکمیلی بیشتر علاقمند هستند جزئیاتی را درباره رشته تحصیلی مورد علاقه متقاضی، اهداف شغلی وی، و میزان تناسب برنامه مورد تقاضا با نیازها و قابلیت های تحصیلی خاص متقاضی بدانند.

· در مقطع کاردانی و کارشناسی، مقاله مزبور این امکان را برای کارکنان واحد پذیرش فراهم می کند که به درک بهتری از شخصیت و پیشینه فردی متقاضی نائل شوند. اینکه شما چه تفاوت هایی با سایر متقاضیان دارید؟ مقاله مزبور همچنین می تواند فرصت خوبی را برای ذکر مهارت ها وعلائقی که در سایر قسمت های تقاضانامه به خوبی شرح داده نشده اند فراهم کند.

چنانچه قصد دارید در رشته های مرتبط با هنرهای نمایشی به ادامه تحصیل بپردازید، ممکن است از شما خواسته شود یک نوار صوتی یا تصویری حاوی یکی از اجراهای خود را ارائه دهید. ممکن است از علاقمندان به هنرهای تجسمی خواسته شود که گزیده ای از آثار خود را ارائه دهند.

برای کلیه مطالبی که از خارج از ایالات متحده ارسال می گردد از پست هوایی/پیک استفاده کنید یا در صورت امکان به صورت آنلاین درخواست دهید. یک نسخه از کلیه مطالب و مدارکی که برای مؤسسات آموزشی ارسال می کنید را نزد خود نگه دارید.

به احتمال زیاد تقاضانامه ها حاوی مواردی خواهد بود که شامل حال دانشجویان خارجی نمی شود (مانند شماره تأمین اجتماعی، کد پستی و غیره). می توانید این گونه موارد را خالی بگذارید همچنین اگر احساس می کنید که مواردی مبهم است، می توانید طی نامه ای شرح دهید که چرا برخی از موارد را خالی گذاشته اید و نامه را به پیوست سایر مدارک خود ارسال کنید.

پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده: آزمون ها

وقتی برای پذیرش در دانشگاه درخواست می دهم، انتظار شرکت در چه آزمون های را داشته باشم ؟

TOEFL® اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نباشد، شما باید نمره آزمون TOEFL (آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) را ارائه دهید. قبولی در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی مستلزم کسب حداقل نمره 80 در تافل اینترنتی (iBT)، حدود 213 در تافل کامپیوتری (نوع دیگری از این آزمون که دیگر ارائه نمی شود)، یا حدود 550 در تافل نوشتاری است. اگر تحصیلات دبیرستانی یا دانشگاهی خود را در ایالات متحده گذرانده باشید، یا از یک مؤسسه آموزشی چهارساله با مدرک فارغ التحصیل شده باشید، ممکن است پذیرش در برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مستلزم ارائه مدرک قبولی در آزمون TOEFL نباشد.

SAT® Reasoning Test® آزمون استدلال SAT ممکن است برای متقاضیان قبولی در مقاطع کاردانی و کارشناسی لازم باشد. هیچ نمره استانداردی لازم نیست؛ نتایج با نمرات مقطع متوسطه و سایر معیارهای پذیرش درخواست مقایسه می گردد.

SAT® Subject Tests هریک از آزمون های مباحث SAT دانش فرد در رشته خاصی را می سنجد. ممکن است متقاضیان پذیرش در مقطع کاردانی و کارشناسی ملزم به شرکت در یکی یا چند فقره از این آزمون ها باشند.

GRE® اکثر متقاضیان مقطع تحصیلات تکمیلی باید نتایج آزمون عمومی فارغ التحصیلی GRE و گاهی آزمون های موضوعی را نیز ارائه دهند. قبولی در برخی از رشته های مقطع تحصیلات تکمیلی مستلزم کسب حداقل 450 نمره شفاهی در آزمون عمومی است؛ قبولی در سایر رشته ها ممکن است مستلزم کسب حداقل 420 نمره در بخش کمی هم باشد. حداقل امتیازات لازم متغیر خواهد بود. برخی از دانشگاه ها حداقل ندارند، اما نمرات را با نمرات مقطع کارشناسی و سایر معیارهای درخواست برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی می سنجند.

GMAT® متقاضیان پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته های مرتبط با بازرگانی و حسابداری معمولاً باید در «آزمون پذیرش در تحصیلات تکمیلی مدیریت» (GMAT) شرکت کنند. (متقاضیان پذیرش در برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است این حق را داشته باشند که بین شرکت در آزمون GMAT یا GRE یکی را انتخاب کنند). اغلب، کسب حداقل امتیاز 500، و احراز حداقل 25 درصد از نمره در بخش شفاهی لازم است. باز هم، شرایط لازم برای پذیرش متغیر خواهد بود.

کی باید در آزمون ورود به دانشگاه شرکت کنم؟

حداقل یک سال قبل ازتاریخی که قصد دارید تحصیلات دانشگاهی خود را شروع کنید، در خصوص آزمون اقدام کنید. پست بین المللی می تواند هم کند و هم غیر قابل اطمینان باشد. در ضمن، باید مهلت های ثبت نام را هم مد نظر قرار دهید. برنامه ریزی و اقدام به موقع به شما این فرصت را می دهد که چنانچه از نتایج یک آزمون ناراضی باشید، یک بار دیگر در آن آزمون شرکت کنید و تقاضای ارسال نتایج نمایید.

کجا می توانم اطلاعاتی راجع به آزمون ها کسب کنم؟

Educational Testing Service (خدمات آزمون های آموزشی) (ETS) آزمون های TOEFL و GRE را طراحی و اجرا می کند. جزئیات مربوط به این دو آزمون را می توان در وب سایت آنها یافت.

می توانید اطلاعات بسیار دقیقی راجع به آزمونSAT را در وب سایت College Board بیابید.

آزمون GMAT توسط شورای پذیرش های تحصیلات تکمیلی مدیریت (GMAC) انجام می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون و نیز سایر اطلاعات مفید راجع به تحصیل در رشته های مرتبط با بازرگانی، از وب سایت دانشجویی آنها دیدن کنید

چگونه برای آزمون ها ثبت نام کنم؟

عمومآً می توانید به صورت آنلاین و ازطریق وب سایت مربوط به آن آزمون ثبت نام کنید. جزئیات مربوط به نحوه ثبت نام در این وب سایت ها موجود است.

در روز آزمون چه اقداماتی انجام دهم؟

  • حداقل 30 دقیقه قبل از زمان برگزاری آزمون در محل تعیین شده حضور یابید. زیرا روند بررسی مدارک و پذیرش در آزمون زمان می برد. اگر دیر برسید، ممکن است از شرکت شما در آزمون ممانعت به عمل آید و هزینه ای که برای آزمون پرداخت کرده اید به هدر خواهد رفت.
  • مدارک شناسایی لازم، که در وب سایت آزمون مربوطه مشخص شده است، را با خود بیاورید.
  • تأییدیه آزمون خود را بیاورید.

نمرات آزمون ها را باید چه موقع دریافت کنم؟

عموماً، ETS نمرات آزمون ها را دو الی سه هفته بعد از آزمون اینترنتی و سه الی چهار هفته بعد از آزمون نوشتاری ارسال می کند. چنانچه در آزمونی شرکت کنید که سؤال تشریحی هم داشته باشد و ترجیح دهید به جای تایپ کامپیوتری، آن را با دست بنویسید، سه هفته دیگر را به زمان مذکور اضافه کنید. با پست بین المللی، ممکن است شش هفته الی دو ماه طول بکشد تا نتایج آزمون های کامپیوتری یا اینترنتی به دست شما برسد. گزارش آزمون های نوشتاری به طور متوسط حداقل دو ماه طول می کشد.

اگر نمرات آزمون در این محدوده زمانی به دست من نرسد، چه اقدامی انجام دهم؟

باید از طریق تلفن، پست الکترونیک یا فکس با مؤسسه برگزار کننده آزمون تماس بگیرید. اطلاعات تماس با مؤسسات مسئول برگزاری آزمون های مختلف در ذیل ارائه شده است. دقت کنید که حتماً این اطلاعات را در مکاتبات خود ارائه دهید: نام و نام خانوادگی، نشانی، تاریخ تولد، و شماره ثبت نام در آزمون. چنانچه سؤالات دیگری دارید و یا متقاضی گزارش های اضافی در خصوص نمرات خود هستید، باز هم باید همین اطلاعات را ارائه دهید.

برای بسیاری از آزمون ها، اطلاعات هم به صورت آنلاین و هم به صورت نوشتاری ارائه می گردد. بسته به خط مشی مؤسسات آموزشی، ممکن است برخی از آنها به جای آنکه منتظر بمانند تا گزارش کتبی آزمون شما را دریافت کنند، مایل باشند نتایج شما را از طریق اینترنت بررسی کنند.

اگر سؤال یا اشکالی در رابطه با کارنامه آزمون داشته باشم با چه کسانی باید تماس بگیرم؟

TOEFL

SAT

  • تلفن: 1-212-713-7789
  • پست الکترونیک:از فرم پرسش از طریق ایمیل در /inquiry/sathome.html www.collegeboard.com استفاده کنید.
  • وب سایت: www.collegeboard.com

GRE

GMAT



http://www.educationusairan.com/FARSI2/study_basics/testing.htmمنبع

۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

كسب و كار را با اینترنت بیاموزید - معرفی سایت‌های سودمند

كسب و كار را با اینترنت بیاموزید - معرفی سایت‌های سودمند
كسب و كار را با اینترنت بیاموزید - معرفی سایت‌های سودمند

اشاره :
امروزه دیگر تنها راه آموختن فنون بازرگانی و تجارت، رفتن به دانشكده‌ها یا مدارس بازرگانی نیست. فناوری اطلاعات در این حوزه نیز داخل شده است و اغلب آموزش‌های سنتی به شكل‌های الكترونیكی نیز عرضه می‌گردند و اغلب درس‌نامه‌ها را می‌توان به صورت چندرسانه‌ای و خودآموز روی شبكه‌های اطلاع‌رسانی پیدا كرد. در متن حاضر به معرفی اجمالی تعدادی از سیستم‌های اینترنتی مدارس و كالج‌های بازرگانی می‌پردازیم. تعدادی از این مراكز، آموزشكده‌های الكترونیكی هستند و تعدادی به ارایه نسخه‌های الكترونیكی كتب و نشریات بازرگانی می‌پردازند.


شبكه دروس ویدیویی

www.ninthhouse.com


محصولات ویدیویی آموزشی این سایت از معروفیت خاصی برخوردار هستند و نقطه تمایز این شبكه با سایر شبكه‌ها می‌باشند. دوره‌های آموزشی كه توسط اساتیدی همچون تام پیتر، كن بلانچارد و پیتر سنج تهیه شده‌اند را فقط می‌توان در این شبكه یافت. بیش از پانصد درس آموزشی ویدیویی روی موضوعات بسیار متنوعی از نحوه استخدام گرفته تا نحوه انتخاب یك شریك تجاری می‌تواند تشكیل‌دهنده یك دوره آموزشی كامل باشد.
برخی از مشتریان مهم این سایت عبارتند از: شركت جِی‌پی مورگان، نیروی دریایی و قوه قضاییه ایالات متحده. سرویس‌های این سایت از سالانه 349 دلار آغاز می‌شود.


صاحب‌نامان مدیریت


www.corpedia.com

ارائه دوره‌های آموزشی مدیریت از استادی همچون پیتر دراكر كه در بسته‌های گوناگون عرضه می‌شوند از جمله ویژگی‌های این سایت است. آموزش‌های مدیریت پروژه كه توسط انستیتوی معتبر دمینگ تهیه شده‌اند نیز از جمله دیگر محصولات قابل توجهی است كه Corpedia عرضه می‌كند. این دوره‌ها به صورت انیمیشن و كلیپ‌های صوتی با امكان انجام آزمون تهیه شده‌اند. از معایب این سایت می‌توان به محدود بودن دوره و نیاز به ارتباط اینترنتی پرسرعت اشاره كرد ولی عناوین موجود دارای مطالبی عمیق و اساسی در علم مدیریت هستند.



انتشارات مدرسه بازرگانی هاروارد

www.elearning.hbsp.org

سرویس‌هایی كه این سایت عرضه می‌كند به گرانی خدمات مدرسه بازرگانی‌ هاروارد نیست و مقداری ارزان‌ترمی‌باشد. مثلاً می‌توان با 200 دلار یك دوره آموزشی مدیریت و هدایت سازمان را تهیه نمود و بیست عنوان درسی را ضمن آن مطالعه نمود و آموخت. البته این قیمت مناسب است و درس‌های بسیار مناسبی را هم می‌توان آموخت ولیكن این تعداد از عناوین، پاسخگوی همه‌ علاقمندان نیست.




آموزش برای همه سلیقه‌ها

www.netg.com

این شبكه آموزشی كه بخشی از انتشارات مالی تاسون است، پوشش‌دهنده همه‌ علائق مدیران و صاحبان صنایع است. بیش از 1300 درس در بازرگانی حرفه‌ای كه در دوازده زیرگروه حسابداری، اقتصاد، مالی و ... دسته‌بندی شده‌اند. ضمن آن كه آموزش‌های تكمیلی مدارس معتبری همچون هاروارد را نیز عرضه می‌دارد. فرمت چندرسانه‌ای با حجم زیادی از شبیه‌سازی‌ها و دروس تعاملی، غنای خاصی را به این مجموعه بخشیده است. البته شبكه Netg شامل دروس آموزشی دیگری نیز می‌شود كه آن‌ها نیز در رده‌ خود، مجموعه‌های معتبری محسوب می‌گردند.


مركزی برای ارتقای سطح دانش

www.skillsoft.com

تمركز عمده مطالب آموزشی این سایت، روی تجارت در حوزهIT است. اما پس از ادغام این مجموعه با Smart Force در سال گذشته، تعداد زیادی دروس چندرسانه‌ای مدیریت در سایر حوزه‌ها نیز به آن افزوده شده و پشتیبانی مدرسه بازرگانی وارتون نیز بر دقت و كیفیت مطالب افزوده است. حوزه‌هایی همچون فروش، مدیریت مالی، استراتژی‌های بازرگانی و مسائلی از این دست، تحت پوشش این سایت هستند.



دانشگاه اینترنتی

www.unext.com

دانشگاه كاردین كه دانشگاه اینترنتی UNext را راه‌اندازی كرده است، از طریق این سایت اقدام به برگزاری دوره‌های رسمی مدرسه بازرگانی هاروارد می‌نماید ضمن آن كه طی كردن دوره‌های آموزشی این سایت، امكان ادامه تحصیل و تكمیل آن را در مراكز معتبری همچون استنفورد، كلمبیا و دانشگاه شیكاگو و مدرسه اقتصادی لندن فراهم می‌آورد. عناوین نه‌گانه‌ آموزشی این سایت شامل دوره‌های تجارت الكترونیكی نیز می‌گردد. كاردین در حال حاضر حدود 500 دانشجو از این طریق جذب كرده است. با توجه به این موضوع تعجبی ندارد كه هنوز خدمات آن بسیار گران است.



ذهن الكترونیكی

www.emind.com
مدیریت بیمه، حسابداری و مدیریت عمومی را می‌توان در این سایت با هزینه‌ای بین 30 تا 200 دلار آموخت. وجود بیش از 12 هزار درس آموزشی با امكان پرسش و پاسخ با استادان یا همكلاسی‌ها، مجموعه كاملی را می‌سازد. ذكر این نكته نیز ضروری است كه قسمت پاسخ‌گویی به سوالات این سایت بسیار كامل عمل می‌كند.





هزار نكته‌

www.elemenk.com
در این سایت امكان انتخاب از بین بیش از 1000 دوره آموزشی تعاملی، كار دشواری است. این دروس با نگرش خاصی به فناوری اطلاعات و IT تهیه شده‌اند و این آموزش on-line روی سایت، بسیار فعال و خوب عمل می‌كند.







دانسته‌های جهانی

www.globalknowlege.com
این سایت مدعی است كه تركیب بسیار خوبی را از اینترنت و كلاس‌های آموزش حضوری ارایه می‌كند. به این ترتیب كه می‌توان با استفاده از گوشی و میكروفن در كلاس مجازی حضور داشت و صدای معلم را شنید یا چیزی را روی تخته سیاه نوشت. به این ترتیب هم امكان حضور در كلاس فراهم شده و هم این كه استاد، اطلاعات مربوط به فراگیرنده را به صورت online روی سایت قرار می‌دهد و حتی وضعیت ورود و خروج فراگیرندگان نیز ثبت می‌گردد. محدودیت مجموعه سرفصل‌های آموزش از مشكلات این سایت نیز می‌باشد.



تجارت مفاهیم

www.meansbusiness.com
از ویژگی‌های خاص این سایت آن است كه در آن به آموزش مفاهیم بنیادی پرداخته نمی‌شود یا چنین كتاب‌هایی عرضه نمی‌گردد بلكه هدف آن است كه فقط خلاصه‌ای از طرح‌های انجام شده یا تئوری‌های بازرگانی را ارایه می‌دهد. البته واضح است كه چنین مطالبی عمدتاً مناسب اطلاع‌رسانی برای تازه‌واردهای شبكه می‌باشد.