تلاش آديداس براي احيا برند ريبوک
ريبوک در نظر دارد در طول 5 سال آينده از پوما سومين برند توليدکننده کالاي ورزشي در جهان سبقت بگيرد. اما پيش از آن جنگ سختي در پيش دارد تا بتواند تصوير قبلي خود را مبني بر کيفيت بازسازي کند.
پس از سالها که نام اين برند تضعيف شده و کفشهاي ورزشي آن مانند کالايي بي ارزش در کنار غرفه گوشت و نوشيدني عرضه ميشد، شرکت آديداس، مالک ريبوک، سال گذشته به بزرگترين بازسازي در تاريخ شرکتهاي آمريکا اقدام کرد. آديداس اميدوار است پس از سرمايه گذاري عظيم در مديريت محصول، طرح و توسعه و همچنين بازاريابي پيوسته و فعاليتهاي گسترده براي فروش، بتواند شکوه گذشته ريبوک را احيا کند. اما اين تغييرات اصلاحي سازماني به خاطر بحران اقتصاد جهاني و کاهش شديد تقاضا به تلاشي نفس گير تبديل شد و در چهارماهه اول سال ميلادي ريبوک 96 ميليون يورو ضرر کرد. همين باعث شد تا صبر تحليلگران نيز به پايان برسد به طوري که بانک تجاري کريستوف دولشال اين تلاشها را "داستان تمام نشدني بازسازي ريبوک" ناميد. و ديگران نيز گفتند که بازسازي ريبوک آخرين فرصت آديداس براي بازگرداندن ريبوک است. اولي بکر مديرعامل ريبوک از همه فشارها آگاه است اما اطمينان دارد که با اقدامات انجام شده اين برند کالاي ورزشي آمريکا پس از بازگشت اقتصاد به وضعيت عادي بارديگر به موفقيت دست خواهد يافت. آقاي بکر گفت: بحران اقتصادي در شرکت ما تاثيري نداشت زيرا ريبوک سالهاست که با موقعيتهاي چالش برانگيز روبه رو است. او معتقد است که ريبوک به موتور رشد آديداس تبديل خواهد شد. وي در ادامه سخنان خود با اشاره به رتبه چهارم ريبوک پس از پوما، آديداس و نايک گفت ما ميخواهيم در طول پنج سال آينده جايگاه برند سوم جهان را اشغال کنيم. اما او با نظر منتقدان موافق بود که مي گفتند، آديداس پس از خريد ريبوک در اوايل سال 2006 به عنوان سلاحي در مقابله با رقيب اصلي خود شرکت نايک تا به حال زمان زيادي را صرف بازسازي اين شرکت کرده است. روساي ريبوک ميگويند: ما فکر نميکرديم که بازسازي شرکت اينقدر به طول بينجامد. اما آقاي بکر که از سال 2006 به عنوان مديرعامل و در اصل مديربازاريابي ريبوک منتسب شد گفت در آن قرارداد 3 ميليارد يورويي، ريبوک در وضعيت بدي بود و تا تبديل شدن به يک برند جهاني سالهاي نوري فاصله داشت. اين شرکت تمام تلاش خود را متمرکز بر بازارهاي امريکا و انگليس کرده بود و به جاي توجه بر کيفيت فقط به فروش فکر ميکرد. کاهش قيمت کفشهاي ريبوک تصوير برند را تضعيف کرد؛ به طوري که ريبوک درنظر مصرف کننده نهايي يک محصول بي نام و نشان بود. اولين اقدام آديداس براي بازگرداندن ريبوک به جايگاه اوليه، سرمايه گذاري عظيم بر روي محصول به خصوص مديريت محصول، طراحي و توسعه بود. آقاي بکر با ذکر اين مطلب که اکنون کيفيت و طرح کفشهاي ريبوک بار ديگر رقابتي شده است اظهار کرد: اکنون بايد وجهه برند را در نزد مشتري افزايش دهيم، و اقداماتي نيز در اين مورد انجام شده است. در کل پيش بيني شده که فروش ريبوک که از زمان فروش آن به آديداس هر سال يک پنجم کاهش مييافت، امسال تغيير نکند.آقاي بکر ميگويد، ريبوک در نظر دارد به هدف خود براي رشد و بازيافتن شکوه گذشته تمرکز نمايد. او گفت : هدف ما اين است که مانند آديداس سودآور شويم.
منبع: تايمز مالي
ريبوک در نظر دارد در طول 5 سال آينده از پوما سومين برند توليدکننده کالاي ورزشي در جهان سبقت بگيرد. اما پيش از آن جنگ سختي در پيش دارد تا بتواند تصوير قبلي خود را مبني بر کيفيت بازسازي کند.
پس از سالها که نام اين برند تضعيف شده و کفشهاي ورزشي آن مانند کالايي بي ارزش در کنار غرفه گوشت و نوشيدني عرضه ميشد، شرکت آديداس، مالک ريبوک، سال گذشته به بزرگترين بازسازي در تاريخ شرکتهاي آمريکا اقدام کرد. آديداس اميدوار است پس از سرمايه گذاري عظيم در مديريت محصول، طرح و توسعه و همچنين بازاريابي پيوسته و فعاليتهاي گسترده براي فروش، بتواند شکوه گذشته ريبوک را احيا کند. اما اين تغييرات اصلاحي سازماني به خاطر بحران اقتصاد جهاني و کاهش شديد تقاضا به تلاشي نفس گير تبديل شد و در چهارماهه اول سال ميلادي ريبوک 96 ميليون يورو ضرر کرد. همين باعث شد تا صبر تحليلگران نيز به پايان برسد به طوري که بانک تجاري کريستوف دولشال اين تلاشها را "داستان تمام نشدني بازسازي ريبوک" ناميد. و ديگران نيز گفتند که بازسازي ريبوک آخرين فرصت آديداس براي بازگرداندن ريبوک است. اولي بکر مديرعامل ريبوک از همه فشارها آگاه است اما اطمينان دارد که با اقدامات انجام شده اين برند کالاي ورزشي آمريکا پس از بازگشت اقتصاد به وضعيت عادي بارديگر به موفقيت دست خواهد يافت. آقاي بکر گفت: بحران اقتصادي در شرکت ما تاثيري نداشت زيرا ريبوک سالهاست که با موقعيتهاي چالش برانگيز روبه رو است. او معتقد است که ريبوک به موتور رشد آديداس تبديل خواهد شد. وي در ادامه سخنان خود با اشاره به رتبه چهارم ريبوک پس از پوما، آديداس و نايک گفت ما ميخواهيم در طول پنج سال آينده جايگاه برند سوم جهان را اشغال کنيم. اما او با نظر منتقدان موافق بود که مي گفتند، آديداس پس از خريد ريبوک در اوايل سال 2006 به عنوان سلاحي در مقابله با رقيب اصلي خود شرکت نايک تا به حال زمان زيادي را صرف بازسازي اين شرکت کرده است. روساي ريبوک ميگويند: ما فکر نميکرديم که بازسازي شرکت اينقدر به طول بينجامد. اما آقاي بکر که از سال 2006 به عنوان مديرعامل و در اصل مديربازاريابي ريبوک منتسب شد گفت در آن قرارداد 3 ميليارد يورويي، ريبوک در وضعيت بدي بود و تا تبديل شدن به يک برند جهاني سالهاي نوري فاصله داشت. اين شرکت تمام تلاش خود را متمرکز بر بازارهاي امريکا و انگليس کرده بود و به جاي توجه بر کيفيت فقط به فروش فکر ميکرد. کاهش قيمت کفشهاي ريبوک تصوير برند را تضعيف کرد؛ به طوري که ريبوک درنظر مصرف کننده نهايي يک محصول بي نام و نشان بود. اولين اقدام آديداس براي بازگرداندن ريبوک به جايگاه اوليه، سرمايه گذاري عظيم بر روي محصول به خصوص مديريت محصول، طراحي و توسعه بود. آقاي بکر با ذکر اين مطلب که اکنون کيفيت و طرح کفشهاي ريبوک بار ديگر رقابتي شده است اظهار کرد: اکنون بايد وجهه برند را در نزد مشتري افزايش دهيم، و اقداماتي نيز در اين مورد انجام شده است. در کل پيش بيني شده که فروش ريبوک که از زمان فروش آن به آديداس هر سال يک پنجم کاهش مييافت، امسال تغيير نکند.آقاي بکر ميگويد، ريبوک در نظر دارد به هدف خود براي رشد و بازيافتن شکوه گذشته تمرکز نمايد. او گفت : هدف ما اين است که مانند آديداس سودآور شويم.
منبع: تايمز مالي
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر