۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

معرفی چندین سایت داخلی و خارجی مرتبط

http://monet.physik.unibas.ch/
این سایت به لابراتوار تحقیقات مواد فشرده اختصاص دارد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعات کاربردی، نتایج تحقیقات، معرفی سایت‌های مرتبط، آموزش، برنامه‌ها تحقیقاتی و سمینارها را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت برشمرد.
- http://arxiv.org/archive/cond-mat
در این سایت به ارائه یک کتاب الکترونیکی مرجع درباره مواد فشرده پرداخته شده است. امکان جستجوی مطالب در سایت با استفاده از موتور جستجو و نیز Index الفبایی فراهم آمده است.
- www.mip.berkeley.edu/physics/bookcdx.html
در این سایت به نام خصوصیات مواد در برابر حرارت، به ارائه اطلاعات و مطالبی درباره انواع مواد مورد استفاده در صنایع و تأثیرات حرارت بر روی آن‌ها پرداخته می‌شود. سایت را می‌توان به عنوان یک مرجع الکترونیکی راهنما برای حرارت در نظر گرفت. برای جستجوی بهتر مطالب سایت، فهرستی از مطالب برای کاربران و علاقمندان در صفحه اصلی فراهم آمده است.
- http://cht01.mech.unsw.edu.au/
این سایت به مرکز بین‌المللی انتقال جرم و حرارت تعلق دارد. اطلاعاتی درباره مرکز، موضوعات مورد بررسی، تحقیقات، برنامه‌های آموزشی، منابع اطلاعاتی، سمینارها، همایش‌ها، انتشارات، مقالات و بسیاری مطالب دیگر درباره انتقال حرارت و انتقال جرم را می‌توان در این سایت در دسترس داشت.
- www.energy.gov/engine/content.do
این سایت به دپارتمان دولتی انرژی امریکا تعلق دارد. در سایت امکانات جستجو فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره امنیت بین‌المللی، منابع انرژی، کارآیی و بازده انرژی، هزینه‌های انرژی، علوم، فناوری‌های مورد استفاده در تولید انرژی، سلامتی، انتشارات و آخرین اخبار و گزارشات از رویدادها را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.
- http://www.eia.doe.gov/
این سایت به مؤسسه بین‌المللی انرژی EIA تعلق دارد. در سایت به ارائه اطلاعاتی درباره منابع انرژی، روش‌های تولید انرژی، سوخت فسیلی، گاز طبیعی، نیروی الکتریسیته، ذغال سنگ، نیروگاه‌های هسته‌ای، انرژی‌های تجدید شونده، مطالب آموزشی درباره انرژی برای کودکان، بهبود مصرف انرژی، کاربردها و مصارف انرژی در منازل، بیمارستان‌ها و کارخانجات صنعتی، محیط زیست، آنالیز اطلاعات کاربردی انرژی، استفاده بین‌المللی از انرژی، لغت نامه تخصصی و انتشارات و مقالاتی در این باره را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.
- http://www.eia.doe.gov/iea
این سایت به اداره بین‌المللی اطلاعات انرژی تعلق دارد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین لغت نامه تخصصی، فعالیت‌های انجام شده در زمینه انرژی در کشورهای جهان، معرفی سایت‌های انرژی دولتی کشورهای جهان ، کنفرانس‌های بین‌المللی، توضیحات درباره محیط‌ها و مناطق مختلف و نوع انرژی مورد نیاز در آن مناطق، انرژی نفت، گاز طبیعی، انرژی هسته‌ای، ذغال سنگ، انرژی الکتریکی، انرژی‌های تجدید شونده و محیط زیست را می‌توان از مطالب عنوان شده در سایت برشمرد.
- http://www.osti.gov/energyfiles
در این سایت به معرفی ارائه یک مرجع اطلاعاتی قابل جستجو و بسیار قدرتمند در زمینه انرژی پرداخته می‌شود. علاقمندان می‌توانند مقالات، مطالب آموزشی، اطلاعات فنی و بسیاری مطالب دیگر درباره انواع انرژی‌ها و کاربردهایشان، روش‌های تولید و غیره را در این سایت جستجو نمایند.
- www.eia.doe.gov/fuelrenewable.html
در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره انرژی‌های تجدید شدنی و انرژی‌های جاری پرداخته می‌شود. امکانات جستجو، لغت نامه تخصصی، انواع انرژی، آمار و آنالیز اطلاعات مصرف انواع انرژی در جهان، گزارشات، انواع انرژی قابل تجدید، انرژی زیست توده‌ای (بیومس)، انرژی درون زمینی (ژئوترمال)، هیدروژن، انرژی خورشیدی، انرژی باد، خودرو‌ها و وسایلی که با سوخت‌های تجدید پذیر کار می‌کنند، سوخت اتانول (الکل)، اطلاعات بین‌المللی از نوع مصرف سوخت در کشورهای مختلف جهان، اخبار و منابع اطلاعاتی و آموزشی درباره انرژی‌ها را می‌توان در این سایت مشاهده و درباره آن‌ها به بحث و بررسی پرداخت.
- http://www.eere.energy.gov/
این سایت به دپارتمان انرژی‌های نو و انرژی‌های قابل بازیافت امریکا تعلق دارد. بهینه‌سازی مصرف انرژی در منازل، کارخانجات، اماکن عمومی، انواع سوخت مورد استفاده عمومی، سیستم‌های تولید انرژی، نفت، گاز طبیعی، انرژی هسته‌ای، بیومس، هیدروژن، تولید انرژی از اقیانوس‌ها، انرژی خورشیدی، انرژی باد، تولید انرژی، آموزش برای کودکان، آموزش برای بزرگسالان، برنامه‌های تحقیقاتی درباره سوخت هیدروژن، برنامه‌های تحقیقاتی برای کاهش مصرف و بهینه کردن مصرف انرژی در کارخانجات، برنامه‌های گسترش مصرف انرژی خورشیدی، برنامه‌های تحقیقاتی بر روی فناوری‌های تولید و استفاده از انرژی باد و هیدروژن، اخبار، گزارشات و امکانات جستجو در سایت را می‌توان از مطالب عنوان شده در این پایگاه اینترنتی برشمرد.
- http://www.engconcepts.net/
در این سایت می‌توان با انواع محصولات فوق پیشرفته که با سیستم مغناطیسی کار می‌کنند آشنا شد. لیست این محصولات و ابزارآلات را می‌توان در منوی اصلی این سایت مشاهده کرده و در ارتباط با هر کدام به کسب اطلاعات پرداخت.
www.ae.su.oz.au/aero/aerodyn.html
آیرودینامیک برای دانش‌آموزان، نام این سایت می‌باشد. در سایت به ارائه اطلاعات آموزشی درباره فرمول‌ها و روش‌های محاسباتی اصول آیرودینامیک در سطوح پراخته می‌شود.
http://www.cedrat.com/
این سایت به نام CEDRAT به بررسی و آموزش و هم‌چنین معرفی الکتروموتورهای استاتیکی می‌پردازد که در حال حاضر در سراسر جهان از آن‌ها در مکان‌ها و دستگاه‌های گوناگون استفاده می‌شود. نرم‌افزارهای شبیه‌ساز، ابزارآلات تولیدی، سخت افزارها، خبرنامه و مجله منتشر شده در سایت و آموزش را می‌توان از بین عناوین سایت نام برد.
http://www.bartington.com
مؤسسه Bantington را که در این سایت با آن آشنا می‌شویم می‌توان به عنوان یک شرکت تولیدکننده و محقق در زمینه ابزارآلات مغناطیسی نام برد. در سایت می‌توان محصولات شرکت، زمینه‌های کاری، پروژه‌های انجام شده، خبرها و گزارش رویدادها و نیز تحقیق‌های انجام گرفته در آن مؤسسه را مشاهده کرده و در رابطه با هر کدام به کسب اطلاعات پرداخت.
http://www.amacintl.com
این سایت به معرفی شرکت AMAC پرداخته می‌شود که در زمینه ساخت و تولید دستگاه‌های مغناطیسی با تکنولوژی بالا فعالیت دارد. در سایت می‌توان با زمینه‌های فعالیت مؤسسه، تولیدات شرکت، تحقیقات شرکت، امکانات قرار داده شده برای Download فایل‌های راهنما و مطالب دیگر را مشاهده نمود.
http://www.aboutnuclear.org
این سایت به استفاده‌های مشروع و صحیح از انرژی اتمی و فیزیک هسته‌ای برای راحتی و آرامش انسان اشاره دارد. معرفی انرژی هسته‌ای، چگونگی بهره‌برداری و تولید این انرژی، مبانی بهره برداری و آموزش مراحل تولید انرژی هسته‌ای و نتایج استفاده ناصحیح از این انرژی عظیم را می‌توان از عناوین موجود در این سایت نام برد
http://www.i-leos.org/
سایتی که در این‌جا آن را مشاهده می‌کنید سایتی برای اطلاع‌رسانی در زمینه لیزر می‌باشد. در سایت امکان جستجوی مطالب برای علاقمندان قرار داده شده است. هم‌چنین ژورنال‌‌های تصویری از مقالات و آخرین پژوهش‌ها در این زمینه را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.
http://www.lsystems.ru/eng
این سایت متعلق به شرکت Laser System Ltd می‌باشد. این شرکت در زمینه ساخت و تولید محصولات اندازه‌گیری، برش و کالیبراسیون که به‌وسیله لیزر کار می‌کنند می‌پردازد. در سایت می‌توان مطالبی از قبیل خبر، معرفی کمپانی، فعالیت‌ها، حوزه‌های انجام کار مؤسسه، پروژه‌های انجام شده توسط گروه، گالری تصاویر، خمکاران شرکت، امکان جستجوی مطالب در سایت و مطالب آموزشی در زمینه لیزر را مشاهده نمود.
http://fluid.power.net/
سایت FLUID POWER NET ارائه دهنده مقالات و اطلاعات گسترده و کاملی درباره سیالات و خواص آن‌ها می‌باشد. در سایت می‌توان مطالبی مثل تحقیقات به عمل آمده، نرم‌افزار، آموزش، جستجوی اطلاعات، وارد کردن اطلاعات و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کرده و آن‌ها را مطالعه کرد.
www.motorcontrol.com
این سایت به نام MOTOR CONTROL در زمینه انواع موتورها و نحوه کنترل آن‌ها به بحث پرداخته است. انواع موتورهای AC , DC , SERVO و سایر انواع موتورها و نحوه کنترل آن‌ها و هم‌چنین چگونگی طراحی موتورها، کاربرد هر کدام از انواع موتورها، تعمیرات، بخش‌ها و قسمت‌های موتور و آموزش طراحی و ساخت موتور را می‌توان در این سایت مشاهده نمود. در سایت امکان دسترسی به مقالات و تحقیقات به عمل آمده درباره الکترونیک نیز موجود می‌باشد.
http://sss-mag.com/reftopics.html
در این سایت با مؤسسه SSS آشنا می‌شویم که یک منبع اطلاعاتی بسیار قوی محسوب می‌شود. در سایت امکان دریافت فایل PDF از INDEX موضوعی و عنوانی کتاب‌های موجود در سایت ممکن می‌باشد. هم‌چنین می‌توان کتاب‌ها را از طریق جستجوی معمولی در سایت پیدا کرد.
http://design.alfred.edu/mechanics.html
این سایت MECHANIC EQUATION نام دارد و در آن فرمول‌های رشته مهندسی مکانیک ارائه می‌شود. فرمول‌های ترکیبی جدید را می‌توان در این سایت جستجو کرد. هم‌چنین اطلاعات مکانیک، فرمول‌های مکانیک، HANDBOOK، تمرینات ارائه شده مکانیک و فرمول‌های متفرقه را می‌توان در این سایت مشاهده کرد
www.steamforum.com
این سایت به نام STEAM & POWER در اینترنت قرار داده شده است و در این سایت به نیروی بخار و انرژی حاصل از آن و استفاده‌هایی که از این نیرو در صنایع به عمل می‌آید پرداخته می‌شود. در این سایت امکان SEARCH درمورد این مبحث وجود دارد. هم‌چنین یک مرجع اطلاعاتی قدرتمند از اطلاعات بخار، نحوه تولید و استفاده از آن را در این سایت می‌توان مشاهده کرد.
http://edwardspub.com/journals/IJHEX/
این سایت به معرفی نشریه بین‌المللی مبدل‌های حرارتی پرداخته است. این نشریه امریکائی از معتبرترین مجله‌های منتشر شده در این رابطه در سطح جهانی می‌باشد. در این سایت امکان دریافت این مجله تنها با داشتن کارت‌های اعتباری بین‌المللی (که در دسترس مراکز دانشگاهی و آموزش عالی قرار دارد) مقدور می‌باشد.
http://www.fluidmech.net/
دانشکده مکانیک دانشگاه کمبریج در این سایت به معرفی مرجع FLUID MECHANICS خود پرداخته است. مرجع الکترونیکی معرفی شده در این سایت مجانی نمی‌باشد و باید برای دریافت نسخه کامل آن مبلغی را به این دانشگاه پرداخت کرد. اما می‌توان به مطالبی که به صورت مجانی و برای معرفی و نشان دادن قدرت این DATABASE در سایت قرار داده شده است استفاده کرد. این مطالب درباره قوانین برنولی، روغن‌کاری، سدهای صوتی و امواج آب می‌باشند. هم‌چنین امکان دریافت مطالب دیگر در زمینه مهندسی مکانیک از طریق LINK‌هایی که در این سایت ارائه شده‌اند فراهم آمده است.
http://ercoftac.mech.surrey.ac.uk
این سایت مربوط به کمیته تحقیقات اروپا در زمینه سیالات، آشفتگی در سیالات TURBULENCE و احتراق می‌باشد. در سایت به INDEX دسترسی وجود دارد و می‌توان مطالب را از آن استخراج کرد. علاوه بر این اخبار و رویدادهای جدید را نیز می‌توان در سایت مشاهده کرد. هم‌چنین LINK‌های بسیاری به منابع علمی ارائه شده در سایت‌های مرتبط را نیز می‌توان در این سایت مشاهده کرد
http://www.engconcepts.net/
در این سایت می‌توان با انواع محصولات فوق پیشرفته که با سیستم مغناطیسی کار می‌کنند آشنا شد. لیست این محصولات و ابزارآلات را می‌توان در منوی اصلی این سایت مشاهده کرده و در ارتباط با هر کدام به کسب اطلاعات پرداخت.
منبعwww.ie4u.blogfa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر