۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

تبلیغات خلاق

جنجال تبلیغاتی در پالرمو با نمایش پوسترهای هیتلری

تبلیغات هیتلری

این پوستر بخشی از یک کمپین تبلیغاتی مربوط به یک فروشگاه پوشاک است که خیرا در شهر پالرمو بزرگترین شر سیسیل ایتالیا به نمایش درآمده است.

در این آگهی تبلیغاتی رهبر نازیها (آدولف هیتلر) در لباسی به رنگ صورتی دیده می شود. روی بازوی او هم به جای صلیب شکسته (علامت خاص نازیها) یک قلب به تصویر کشیده شده است. شعار تبلیغاتی این آگهی نیز به این مضمون است: از رهبرتان پیروی نکنید و سبک لباس پوشیدنتان را تغیر دهید.

اما این تبلیغ خیابانی به مذاق گروههای ضد فاشیست خوش نیامده و با اعتراضات گسترده ای مواجه شده ست. برخی از مردم پالرمو با توهین آمیز خواندن این آگهی خواستار جمع آوری آن شده اند. این گروه مدعی هستند که نمایش چهره یکی از منفورترین افراد قرن گذشته، بی اعتنایی به قانون اساسی ایتالیا و به بازی گرفتن احساسات شهروندان است.

اما دانیل مانو مشاور تبلیغاتی این شرکت مدعی است نه تنها این آگهی جوانان را به پیروی از هیتلر تشویق نمی کند بلکه رهبر نازیها را به سخره نیز گرفته است.

علیرغم جنجالی که این آگهی تبلیغاتی در پالرمو به راه انداخته است. به نظر نمی رسد در این کمپین تبلیغاتی، تبلیغی به نفع هیتلر صورت گرفته باشد. چراکه با کمی دقت می توان نشانه های مسخره کردن هیتلر را مشاهده کرد. به آرایش صورت هیتلر و لاک ناخنهای دست او توجه کنید. (مشاهده تصویر اصلی)

منبع: چهارراه تبلیغات، نوشته امیر بختایی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر