ه‍.ش. ۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

آموزش بهینه سازی وب سایت - page title عنوان صفحات - بخش اول

آموزش بهینه سازی وب سایت -  page title عنوان صفحات - بخش اول

با توجه به نیاز طراحان و مدیران وب سایت و اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ، این آموزش در چند قسمت همراه با مثال ها و تمرین برای درک هر چه بهتر موضوعات با استفاده از کتاب راهنمای گوگل تهیه شده است.

این آموزش ها با استفاده از کتاب راهنمای گوگل نوشته شده که به صورت یک e-book در انتهای آموزش ها به صورت فارسی ارائه خواهد شد .



در ابتدا این راهنما برای متخصصان داخلی گوگل در نظر گرفته شده بود ولی تصمیم گرفته شد که یک نسخه از آن هم برای مدیران وب سایت ها جهت بهینه سازی و ایجاد اثر متقابل بین کاربران و موتور های جستجو در نظر گرفته شود .
شایان ذکر است که این راهنما اسرار بیشتر شدن رتبه ( rank ) صفحات وب سایت شما را باز گو نمی کند .
از تمرین های مفیدی که در زیر سر تیتر های مطالب لیست شده اند برای راحت تر بررسی کردن و داشتن درک بهتری از محتوای وب سایت خود برای موتور های جستجو استفاده کنید.
بهینه سازی برای موتور های جستجو، در واقع ایجاد یک تغییر کوچک در بخشی از وب سایت است.وقتی به تنهایی این تغییر را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که این تغییر، یک بهینه سازی تدریجی است .ولی وقتی با راهکارهای دیگر بهینه سازی ترکیب میشود یک اثر قابل توجه در بازدید سایت و در نتایج جستجو خواهد داشت.
شما با برخی از موضوعات مطرح شده در این راهنما آشنا هستید چون آنها اجزاء اصلی هر وب سایتی محسوب می شوند ولی شما این راهکارها را برای بهینه شدن وب سایت خود انجام نداده اید .در حقیقت مطلب اصلی این راهنما در مورد موتور های جستجو است.در واقع شما باید ابتدا تصمیم خود را برای بهینه سازی بگیرید و مهم تر از آن این است که باید ببینید چه چیزی برای بازدید کنندگان سایت شما بهتر است. آنها اصلی ترین مصرف کنندگان محتوای وب سایت شما هستند و از موتور های جستجو برای یافتن خدمات و اطلاعات شما استفاده می کنند. تمرکز برای تنها یک تغییر مشخص برای بهتر کردن رتبه (rank) در نتیجه جستجو ها بوسیله موتور های جستجو نتیجه دلخواه را به شما نخواهد داد .
بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، وب سایت شما را ، هنگام رویت کردن نتیجه جستجو ، در مسیر خوبی قرار می دهد اما در نهایت، مصرف کنندگان، کاربران شما هستند نه موتور های جستجو.
سایت شما ممکن است بزرگ یا کوچکتر از مثال داخل راهنما و یا دارای محتوای زیادی باشد. اما روشهای بهینه سازی که در زیر توضیح دادیم شامل همه سایت ها می شود، چه بزرگ و چه کوچک. ما امیدواریم که راهنمای ما به شما ایده های جدیدی در زمینه نحوه بهینه سازی وب سایتتان بدهد و ما را با نظرات و موفقیت های خود در این زمینه خوشحال کنید.

فهرست موضوعات آموزش مقدماتی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

اساس و پایه SEO


  • ایجاد عنوان صفحات (page title) به صورت یکتا، بدون تکرار و صحیح

  • استفاده از توضیحات متا تگ مناسب (meta tag description)

ارتقاء دادن ساختار وب سایت


  • بهبود لینک های صفحات (url های)وب سایت

  • ایجاد دسترسی آسان به صفحات سایت و حرکت بین مناطق مختلف آن با استفاده از لینک های موجود(Easier navigation)

بهینه سازی محتوای وب سایت


  • پیشنهاد برای ارتقاء محتوا و خدمات

  • استفاده از متن های مناسب برای لینک ها

  • بهبود نحوه استفاده از تصاویر

  • استفاده از تگ های سر فصل و تیتر (heading tag) مناسب

نحوه ایجاد ارتباط با موتور های جستجو گر (crawlers )


  • استفاده موثر از فایل robots.txt

  • آگاهی از rel=”nofollow” برای لینک ها

SEO برای موبایل ها و تلفن های همراه


  • ثبت و اعلام وب سایت هایی که برای موبایل ساخته شده اند در گوگل

  • راهنمای استفاده کنندگان وب سایت از طریق موبایل

تحلیل، ترویج و تبلیغ


  • راه درست تبلیغ وب سایت

  • استفاده از خدمات رایگان ، بهینه سازی وب سایت (free webmaster tools)

مثال های ذکر شده برای بهتر درک کردن مطالب به ما کمک می کنند. بنابر این ما از یک وب سایت ساختگی در کل این راهنما به عنوان مثال استفاده می کنیم. برای مصور شدن نکات ذکر شده ، برای هر موضوع، مثال مورد نیاز آن را از وب سایت ساختگی را برای شما عنوان می کنیم . مشخصات وب سایتی که ما در راهنما استفاده کرده ایم به شرح زیر است:

نام تجاری وب سایت : “Brandon’s Baseball Cards”
نام دامنه : brandonsbaseballcards.com
تمرکز فعالیت بر روی : فروش آنلان بلیط های بیسبال ، مقالات و اخبار
از نوع وب سایتهای کوچک با حدود ۲۵۰ صفحه

بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو بر روی جستجوهای معمولی تاثیر می گذارد و مفید است و نه برای جستجو هایی که برای آنها پول پرداخت شده و یا گوگل آن را حمایت می کند.

آموزش مقدماتی بهینه سازی وب سایت

ایجاد عنوان صفحات ( page title) به صورت یکتا، بدون تکرار و صحیح

با استفاده از تگ عنوان صفحه (page title tag) عنوان صفحات را نمایش دهید
تگ عنوان به کاربران و موتورهای جستجو می گوید که عنوان این صفحه مشخص چیست؟.تگ عنوان title در تگ head در سند HTML باید قرار گیرد .
درواقع شما باید عناوین یکتا برای صفحات وب سایت خود ایجاد کنید. (۱)

محتوایی که در عناوین صفحات ذکر شده است در نتیجه جستجو نمایش داده می شوند.
تگ عنوان (title tag) معمولا در اولین خط در صفحه نتیجه جستجو هنگامی که محتوای سند HTML وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو مشخص شود، ظاهر می شوند .
کلماتی که در عناوین صفحات قرار می گیرد به صورت پر رنگ (bold) در نتایج جستجو مشخص می شوند. این حالت به کاربران در تشخیص اینکه صفحه جستجو شده به جستجوی آنها مربوط می شود یا خیر کمک میکند.(۲)
عنوان صفحه خانه می تواند نام وب سایت یا نام تجاری کار شما باشد و یا شامل اطلاعات مهم دیگر مانند محل فیزیکی شرکت یا مطالب مهم دیگر می باشد.(۳)

آموزش مقدماتی بهینه سازی وب سایت

(۱) عنوان صفحه اصلی برای سایت baseball card site به عنوان نام تجاری و ۳ بخشی که می خواهیم بیشتر موتور های جستجو روی آن تمرکز کنند.

آموزش مقدماتی بهینه سازی وب سایت

(۲) کاربر به جستجوی ( baseball cards ) می پردازد. صفحه اصلی به عنوان نتیجه جستجو به همراه عنوانی که در خط اول لیست شده است ( توجه داشته باشید کلمه ای که کاربر جستجو کرد به صورت پر رنگ (bold) ظاهر می شود) مشخص می شود.

آموزش مقدماتی بهینه سازی وب سایت

اگر کاربران روی نتیجه کلیک کنند و صفحه را بازدید کنند عنوان صفحه در بالای مرورگر مشاهده می شود.

آموزش مقدماتی بهینه سازی وب سایت

(۳) کاربر کلمه rarest baseball cards را جستجو می کند . صفحه داخلی مرتبط سایت به عنوان نتیجه ظاهر می شود ( عنوان صفحه به صورت یکتا نمایش داده میشود).

تمرین

محتوای صفحات وب را توضیح دهید

عنوانی را برای صفحات وب سایت انتخاب کنید که با موضوعات محتوای صفحه وب ارتباط برقرار کند و محتوای آن صفحه را توضیح دهد


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • انتخاب عنوانی که اصلا به موضوع مطالب داخل صفحه ارتباطی نداشته باشد.
  • استفاده از عناوین از پیش تعیین شده و مبهم مانند “untitled” و یا “new page1”

ایجاد تگ های عنوان یکتا بدون تکرار برای هر صفحه

هر یک از صفحات وب شما باید تگ های عنوان یکتا داشته باشند که گوگل فرق یک صفحه را از صفحه دیگر تشخیص دهد.


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • استفاده از تگ های عنوان یکسان برای همه صفحات وب سایت یا گروهی از صفحات وب سایتتان .

استفاده از عناوین خلاصه ولی توصیفی ( نوشتن یک جمله یا عبارت )

عناوین می توانند هم خلاصه باشند هم حاوی اطلاعات مفید و موثر. اگر عناوین طولانی باشند در نتیجه جستجو بخشی از آن نمایش داده می شود.


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • استفاده از عناوین طولانی که برای کاربران مفید نیستند
  • استفاده کردن از لغات کلیدی بدون استفاده در بین تگ های عنوان

اصطلاحات


Head ( تگ هد) : عنصری است که در سند های html تیتر را نمایش می دهد . محتوای این عنصر در مرورگر ها نمایش داده نمی شود.
Search engine (موتور های جستجو) : یک عملکرد کامپیوتری که به جستجوی اطلاعات در دسترس در اینترنت با استفاده از لغات کلیدی و برنامه هایی که حاوی این موضوع هستند، می پردازد .
Html اچ تی ام ال :خلاصه کلمه hyper text mark up language می باشد زبانی برای نمایش اطلاعات وب می باشد. این زبان به نمایش عناصر اصلی صفحات وب، متن ها، تصاویر و کلیه لینک ها می پردازد.
Search query (درخواست جستجو) :کلمات و یا جملاتی که کاربران برای جستجو در موتور های جستجو استفاده می کنند.

به نقل از webtarget

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر