۱۳۸۷ بهمن ۲۰, یکشنبه

پر درآمد ترین مشاغل جهان


داشتن يك شغل خوب و پردرآمد هميشه آرزوى هر انسانى بوده است. به خصوص در شرايط كنونى كه اوضاع اقتصادى به طرز ناگوارى به هم ريخته و آشفته شده است همه به دنبال شغلى مى گردند كه بتواند در شرايط مختلف زندگى آنها را تأمين كند. تحليل گران با بررسى جوامع مختلف مشاغل پردرآمد را به شرح زير معرفى كرده اند:
1) صيادان خرچنگ:
شغل صيادان خرچنگ از جمله پرخطرترين ها در ميان مشاغل به حساب مى آيد. اين شغل به وفور در آمريكا و آبهاى سرد و خطرناك آلاسكا مشاهده مى شود. مسلم است كه در اين شغل صيادان با وجود آبهاى زير صفر درجه و سپرى كردن ماه هاى طولانى به دور از خانه تا حد زيادى زندگى خود را به خطر مى اندازند و تنها چيزى كه صيادان را در اين راه استوار نگه مى دارد عشق به كار و توجه به ميزان درآمد مالى در اين حرفه است. طبق آمار ميزان درآمد يك صياد خرچنگ در طول ۸ هفته برابر است با ارزش ۵۰۰۰۰ دلار كه مطمئناً مبلغ چشمگيرى براى اين مدت كوتاه محسوب مى شود.
2) متخصصان بيمارى هاى معده و روده:
بيشترين مشكلى كه انسان را تهديد مى كند بيمارى هاى مرتبط با نواحى معده و روده است كه موجب مشكلات بزرگى در دستگاه گوارش مى شود. متخصصان اين بيمارى يكى از پردرآمدترين قشرهاى دنيا محسوب مى شود. با توجه به اطلاعات درج شده در سايت salary.com درآمد يك متخصص بيمارى معده و روده در هر سال حدود ۲۶۹۵۰۰ دلار برآورد شده است.
3) متخصصان پا و مفاصل:
اين شغل يكى از حرفه هايى است كه در عين جذاب نبودن به افرادى كه به دنبال كار پرمنفعت مى گردند پيشنهاد مى شود. زيرا ميانگين درآمد اين قشر حدود ۱۴۹۵۲۷ دلار گزارش شده است.البته اين شغل تا حد زيادى سليقه اى است.شايد بعضى ها علاقه اى به درمان ناخن ها، پينه و زخم هاى پا نداشته باشند.
4) حسابداران:
حسابداران اغلب در جوامع مشاغل كم رنگى دارند و حسابدارى به عنوان شغلى ابتدايى شناخته مى شود. كار كردن در محيطى آرام و سر و كله زدن مداوم با آمار و ارقام تكرارى زير نور يكنواخت شايد مورد پسند همه كس نباشد. اما براى آن دسته از افرادى كه طالب محيطى آرام هستند اين شغل مى تواند يكى از جذاب ترين ها محسوب شود. چه چيز براى علاقه مندان به اعداد و ارقام بهتر از محيطى به دور از هرگونه شلوغى است! ميانگين دريافتى در ابتداى كار براى يك حسابدار حدود ۴۱۰۰۰ دلار است كه اين رقم با بالا رفتن تجربه كارى مى تواند از ۲۰۰۰۰۰ دلار نيز عبور كند.
5) كميسيونرها:
۹۰ درصد از افرادى كه به دنبال موقعيت هاى شغلى مناسب هستند از انجام فعاليت هايى كه حقوق دريافتى ثابتى نداشته باشد سر باز مى زنند. آنها معتقدند نبايد به انجام كارى پرداخت كه هيچ ضمانتى براى پرداخت ثابت و حتمى در آن وجود ندارد. اما در عوض آن دسته از افرادى كه ريسك پذير هستند و در عين حال اعتماد به نفس و جسارت بالايى دارند معتقدند پرداختن به چنين مشاغلى مى تواند بهترين رفاه و امكانات رفاهى را براى آنها به همراه داشته باشد. موفق ترين اين افراد مشاغلى در زمينه تبادلات ماشين، توليدات الكترونيكى و يا سرمايه گذارى هاى بانكى انتخاب مى كنند و مى توانند به طور ميانگين مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار يا بيشتر در هر سال به دست آورند.
6) كارمندان فناورى اطلاعات:
مجريان برنامه ها، اطلاعات، شبكه و تكنولوژى از جمله كارمندان پردرآمد جامعه محسوب مى شوند زيرا به نظر مى رسد كه نه تنها نياز جامعه به اين قشر كمتر نمى شود بلكه هر روز بر ميزان نياز جوامع به چنين گروه هايى افزوده خواهد شد. اين حرفه از دهه ۹۰ اهميت فوق العاده اى پيدا كرده و از آن به بعد بر اهميت آن افزوده شده است. خوشبختانه بر سر اين كار مانند مشاغل ديگر رقابت چندانى مشاهده نمى شود. عليرغم اينكه ميانگين درآمد آنها ۱۰۳۴۰۰ دلار است اما بسيارى از افراد هيچ علاقه اى به سپرى كردن روز خود در يك اتاقك كسل كننده ندارند.
7) كارگران صنعتى:
اين افراد با سپرى كردن ۱۲ ساعت از شبانه روز در مشاغل صنعتى حقوقى در حدود ۴۶۸۶۷ دلار ديافت مى كنند. محيط كارى آنها نسبت به مشاغل قبل كاملاً متفاوت است. آنها بايد در محيطى شلوغ فعاليت كنند كه برقرارى ارتباطشان تنها از طريق حركت و نشانه هاى دست امكان پذير است. هواى تنفسى آنها پر از مواد سمى و شيميايى و كارشان بسيار پرخطر است. اما پس از مدتى كه تجربه كافى را كسب كنند مى توانند با تغيير منصب خود به «ناظر» حقوق خود را به ۱۰۰۰۰۰ دلار نيز برسانند.
8) خلبانان سمپاش:
اكثر افرادى كه مدرك خلبانى خود را مى گيرند قصد دارند به رؤياى پرواز كردن انسان تحقق بخشند. آنها دوست دارند در ارتفاع بلند به پرواز پرداخته و از نزديك آسمان و ابرها را لمس كنند اما اين خلبانان حرفه اى متفاوت دارند. برخلاف آنهايى كه هميشه در ارتفاع هستند اين خلبانان بايد ارتفاع خود را در فاصله اى نزديك زمين و مزارع حفظ و با سمپاشى و آفت كشى به حفظ صنعت كشاورزى كمك كنند. ميانگين درآمد اين قشر در هر سال ۸۰۰۰۰ دلار برآورد شده است.
9) جمع كنندگان زباله:
اگرچه اين حرفه وجهه اجتماعى جالبى ندارد اما مسلماً هر منطقه اى نياز به چنين قشرى دارد. شايد جالب باشد اگر بدانيد حقوق دريافتى اين قشر چيزى حدود ۸۰۰۰۰ دلار در سال برآورده شده است. البته با توجه به محل زندگى نوسان دارند. مثلاً اگر در شمال فلوريدا اين مبلغ برابر ۸۰۰۰۰ دلار است در نواحى جنوبى به ۳۵۰۰۰ دلار مى رسد. حتى ۳۵۰۰۰ دلار هم براى خالى كردن سطل آشغال در يك ماشين بزرگ آشغال مبلغى مناسب و مكفى خواهد بود.
10) رانندگان كاميون:
اين قشر از جمله افرادى هستند كه بدون نياز به تحصيلات دانشگاهى و تحمل مشكلات در گرفتن مدرك و يا حتى تعليم ديدن مى توانند چيزى حدود ۴۳۲۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند كه البته اين مبلغ با كسب تجربه بيشتر و ثبت سوابق كارى موفق مى تواند از مرز ۸۵۰۰۰ دلار نيز عبور كند. البته نبايد فراموش كرد كه رانندگى مداوم، كمبود خواب و غذاهاى مملو از چربى عواقب بسيار بدى را براى ذهن و جسم اين افراد به بار خواهد آورد.
11) پاك كنندگان صحنه جنايت:
مسلماً بعد از هر حادثه اى به گروهى نياز است كه با كشيدن خطوط به دور مقتول، محدوده جنايت را مشخص كرده و پس از آن آلودگى ها و خون را از صحنه پاك كنند. اين كار سخت و طاقت فرسا روحيه متناسب با شرايط را مى طلبد. كسانى كه روحيه هيجانى و جستجوگرى دارند از پس چنين شرايطى برخواهند آمد. حقوق دريافتى اين قشر به طور ميانگين ۵۰۴۰۰ دلار برآورد شده است.
12) بازرسان چاه ها:
ماهيت غيرمطلوب اين حرفه هيچ نيازى به توصيف و توضيح ندارد.فقط اينكه نبايد فراموش كرد كه محيط كار آنها سراسر تاريكى، رطوبت، پر از موش و سوسك است. آنها بايد در چنين محيطى به تعمير مسيرهاى زيرگذر و لوله هاى شكسته بپردازند. اگرچه حقوق دريافتى آنها در ابتداى كار ۳۴۹۶۰ دلار است اما با كسب تجربه به ۶۱۰۰۰ دلار نيز خواهد رسيد.
13) تعميركاران:
زندگى تعميركاران هميشه پر از جنب و جوش است. آنها بايد هر لحظه منتظر اتفاقى باشند كه در جايى باعث خرابى مى شود. فرقى نمى كند كه محل كار آنها كجا باشد، از كار در كنار يك بزرگراه پرترافيك گرفته تا بر روى پلى بلند بر روى سطح آب هميشه و همه جا خطر حاضر و در كمين است. ميانگين حقوق سالانه اين قشر كه در آفتاب سوزان و سرماى شديد بايد فعاليت خود را به اتمام برسانند از ۴۹۵۱۷ آغاز شده و با توجه به تجربه كارى و نوع كارشان افزايش خواهد يافت.در پرونده بعد به بررسى ادامه اين مشاغل پردرآمد خواهيم پرداخت.

منبع: روزنامه ابرار اقتصادی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر