ه‍.ش. ۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

پروفسور كوين لين کلر

پروفسور كوين لين کلر



پروفسوركوين لين کلر تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه Cornell در سال 1978، تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه Carnegie-Mellon در سال 1980 و دکترای خود را در دانشگاه Duke در سال 1986 به اتمام رسانیده است.


تخصص اصلی پروفسور کلر در زمینه بازاریابی مصرف‌کننده است و تحقیقات تخصصی وی درباره چگونگی بهبود استراتژی‌های بازاریابی از طریق درک تئوری‌ها و مفاهیم مرتبط با رفتار مصرف‌كننده می‌باشد. پروفسور کلر به عنوان یکی از رهبران بین‌المللی در زمینه مطالعات برند، برندسازی و مدیریت استراتژیک برند شناخته می‌شود. لذا، وی ارتباطات نزدیکی با صنایع داشته و بسیاری از پروژه‌های بازاریابی را رهبری کرده است. او به عنوان مشاور بسیاری از مدیران بازاریابی برندهای موفق جهان از جمله: Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss, Miller Brewing, P&G و Starbucks بوده است. وی هم‌چنین به عنوان مشاور برندهایی نظیر Allstate, Biersdorf (Nivea), General Mills Campbell’s BlueCross BlueShield, Nordstrom, Mayo Clinic Shell oil, Kodak, Goodyear, Young & Rubicam, Unilever فعالیت داشته است. پروفسور کلر در حال حاضر نيز هدایت مطالعات زیادی در خصوص استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای ساختن، اندازه‌گیری و مدیریت ارزش برند را برعهده دارد. پرفسور كلر کتاب «مدیریت استراتژیک برند» را تألیف کرده‌اند که چاپ دوم آن توسط انتشارات Prentice Hall در سال 2002 منتشر شده و درمیان صاحب نام‌ترین و مشهورترین شرکت‌های تجاری و دانشکده‌های مدیریت جهان به عنوان مرجع استفاده می‌گردد. اين كتاب به عنوان "کتاب مقدس برند" شناخته می‌شود. وی در چاپ دوازدهم کتاب مدیریت بازاریابی (Marketing Management) که پرفروش ترین کتاب در زمینه بازاریابی است، نویسنده همراه فیلیپ کاتر بوده است. او به عنوان یک سخنران مشهور و حرفه‌ای، سمینارهای بازاریابی بسیاری را رهبری کرده است و کارگاه‌های آموزشی بسیاری را برای مدیران ارشد اجرایی موفق‌ترین برندها و شرکت‌ها برگزار نموده است. تحقیقات وی در زمینه بازاریابی و برند در 3 مجلات اصلی بازاریابی جهان (Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of Brand Management) منتشر شده‌ است. پروفسور کلر صاحب بیش از 50 مقاله منتشر شده است که تعدادی از آنها در سال 1986 از انجمن بازاریابی آمریکا، انجمن روانشناسی آمریکا، انجمن تحقیقات رفتار مصرف‌کننده، مؤسسه علوم بازاریابی و جایزه مجله بازاریابی Harold H.Maynard در سال 1993 و در سال 2003 موفق به دریافت جایزه شده‌اند. پروفسور کلر در گذشته در دانشکده مدیریت دانشگاه استنفورد تدریس می‌کرده و مدیر گروه بازاریابی این دانشگاه بوده است. هم چنین وی استاد دانشکده بازاریابی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill بوده و به عنوان استاد مدعو در دانشگاه Duke و دانشکده مدیریت استرالیا نیز تدریس می‌کرده است و از سال 1998 تاکنون در دانشکده مدیریت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر