۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

منابع درسي MBA

منابع درسي MBA

1- رياضيات ۱ و ۲

الف- رياضيات كاربردي، دكتر ناصحي‌فر

ب- رياضيات و كاربرد آن در مديريت، اقتصاد و حسابداري، مهندس ابراهيمي

ج- مجموعه کتاب ها و جزوه هاي آموزشي رياضي ۱ و ۲ موجود در بازار

۲- زبان تخصصي

الف- ونوس (۲ جلدي): مقدماتي و پيشرفته

ب- استونر ترجمه اسماعيلي

پ- زبان عمومي اميري (سري كتاب ارشد پوران پژوهش)

۳- تست هايGMAT

به علت تنوع بالاي سوالهاي قابل طرح در اين تست ها منبع خاصي براي فراگيري نمي توان معرفي کرد فقط توصيه مي شود ضمن استفاده از کتاب هاي موجود در بازار، تست هاي سال هاي گذشته را براي آشنايي با ساختار و نحوه پاسخگويي به سوال هاي GMAT استفاده نماييد.

۳- تئوري هاي مديريت

الف- اصول و مباني سازمان مديريت ، دكتر رضائيان

ب- مديريت عمومي ، دكتر الواني

پ- مديريت رفتار سازماني، دكتر رضائيان

ج- مديريت رفتار سازماني، رابينز

چ- مديريت رفتار سازماني، هرسي و بلانچارد ، ترجمه قاسم كبيري

ح- مديريت منابع انساني، سعادت

خ- تجزيه وتحليل و طراحي سيستم، دكتر رضائيان

د- تئوري سازمان (طراحي ساختار) رابينز

۴- دانش مسائل روز مدیریت

اطلاعات مورد نياز براي پاسخگويي به سوال هاي اين بخش عملاً در کتاب خاصي گردآوري نشده است و براي موفقيت در سوالهاي اين بخش از آزمون لازم است تا شما اطلاعات عمومي خوبي در سطح مديريت مياني و ارشد در حوزه مسائل کلان و روز کشور و سازمان هاي داخلي و خارجي داشته باشيد. اطلاعات خبري که گاه در روزنامه ها به چشم مي خورند نيز ممکن است موضوع هر يک از سوالات باشد.

۵- ادبيات فارسي

تاکيد اين بخش از سوال ها بر سنجش توان افراد در زمينه ادبيات مديريتي است. و در تهيه سوال هاي اين بخش از تلفيق اطلاعات مديريتي و قواعد زبان فارسي استفاده مي شود. براي آشنايي با سوال هاي اين بخش نيز بهترين گزينه تقويت علمي زبان فارسي و مرور سوال هاي سالهاي گذشته براي آشنايي با آنهاست.

بازار کار MBA

اگر به بازار کار MBA در ایران نظر بی افکنیم ایران حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند متخصصین این رشته خواهد بود این پیش بینی با توجه به تراکم زیاد مهاجرت فارغ التحصیلان این رشته از کشور برای کار یا ادامه تحصیل در خارج کشور و نیاز شدید سازمان های بزرگ و اقتصادی و شرکت های دولتی و خصوصی که تعدادشان کم هم نیست بسیار با وسواس صورت گرفته است.

اما بازار کار MBA در خارج از کشور نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار است و کشورهای آمریکا و کانادا در جذب متخصصین این رشته درنگ نمی کنند.

از خاطر نبرید که بسیاری از دانشجویان این رشته از همان ابتدای تحصیل دعوت به کار می شوند.

ادامه تحصیل در MBA

برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای MBA باید از ایران خارج شوید و در یکی از دانشگاههای معتبر آمریکایی, کانادایی, استرالیا و هند به تحصیل بپردازید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر