۱۳۸۸ شهریور ۳۰, دوشنبه

جديدترين شيوه درمان ديسک کمر در ايران ارايه می‌شود

جديدترين شيوه درمان ديسک کمر در ايران ارايه می‌شود





جديدترين شيوه درمان ديسک کمر در ايران ارايه می‌شود


دانش‌ما - شیوه جدید درمان دیسک بین مهره ای ستون فقرات که در کشورهای پیشرفته دنیا به کار گرفته می شود، برای اولین بار در ایران هم زمان با برگزاری پنجمین سمینار جراحی بسته مفاصل ایران و آلمان (جیاموس) انجام می شود.
رییس انجمن جراحی بسته مفاصل ایران و آلمان : روش جراحی روی دیسک بین مهره ای ستون فقرات یکی از روشهای جدید درمان در این رشته است، اما نکته مهمتر نوع ایمپلنت مورد استفاده است که برای اولین بار در ایران ، برای درمان ناراحتی های دیسک کمر بکار می رود.
دکتر "فرهاد فرید"، در خصوص این ایمپلنت جدید که "مکس اسپاین" (Maxx Spine) نام دارد، گفت: این ابزار به صورت یک جک عمل می کند که از طریق یک شکاف در فضای بین مهره ها و در ناحیه پنج مهره انتهای کمر قرار داده می شود.
رییس انجمن جراحی بسته مفاصل ایران و آلمان یادآور شد: روش معمول جراحی دیسک کمر ایجاد شکاف در داخل ستون فقرات و باز کردن نخاع است که این روش ممکن است در مواردی منجر به فلج قسمتی از کمر شود، اما روش جدید بدون باز کردن نخاع انجام می شود.
وی افزود : در روش جدید، با ایجاد فاصله مناسب بین مهره ها ، فشار وارد روی دیسک بین مهره ای و اعصاب مجاور کاهش داده می شود و درد بیمار نیز پس از عمل جراحی از بین می رود.
دکتر فرید با اشاره به اینکه این عمل تاکنون در دنیا بر روی بیش از 700 بیمار با موفقیت انجام شده است، گفت: نتایج این روش در تمام موارد بسیار خوب بوده و هیچ گونه عوارضی برای بیمار به دنبال نداشته و در عین حال با درد کمتری در ناحیه کمر همراه بوده است.
وی یادآور شد: این روش برای اولین بار در ایران، در یکی از کلینیک های مجهز تهران فردا انجام می شود.
رییس انجمن جراحی بسته مفاصل ایران و آلمان، میزان شیوع ناراحتی های دیسک کمر را بسیار بالا بیان کرد و افزود: هر شخص بالای 50 سال در طول زندگی خود حتما برای یک یا دو بار گرفتار ناراحتی دیسک کمر می شود.
دکتر فرید با اشاره به برگزاری پنجمین سمینار جراحی بسته مفاصل ایران و آلمان گفت: در این سمینار علمی ، استادان و جراحان ارتوپدی مشهور دنیا از کشورهای ایران، آلمان و مصر علاوه بر بحث و بررسی و معرفی این شیوه پیشرفته جراحی بسته ستون فقرات، در زمینه های بیومکانیک ستون فقرات و معرفی روش جدید رادیولوژی ستون فقرات به بحث و تبادل نظر می پردازند.
این سمینار روز (شنبه) در هتل المپیک تهران برگزار می شود.



منبع خبر : خبر گزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر