۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

زندگینامه آقای میر سعید مختاری موسوی

مير سعيد مختاري موسوي كارآفرين برتر ملي در بخش صنعت
مدير عامل شركت همدان ماشين
موضوع كسب و كار: تولید دستگاه سنگ شكن متحرك
تحصيلات: ليسانس مديريت صنعتي از دانشگاه تبريز
در سال 1355 در شهر همدان متولد شدم. پدرم مهندس مكانيك و مادرم معلم است.
در سال 1373 موفق به اخذ مدرك ديپلم هنرستان در رشته مدل‌سازي در همدان شده، سپس تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي در رشته مديريت صنعتي در دانشگاه تبريز ادامه داده، در سال 1378 موفق به اخذ مدرك ليسانس شدم.در دوران نوجواني، زماني كه به هنرستان مي‌رفتم، كارگاه كوچكي راه‌اندازي كردم كه در آن فيلترهاي هواكش ماشين را توليد مي‌كردم و مي‌فروختم در آمدم نيز در حدي بود كه امورات يك نوجوان 15،16 ساله با آن مي‌گذشت. اين كارگاه هم‌اكنون نيز داير است و تعدادي از نوجوانان هنرستاني در آن مشغول به كار هستند و با درآمد حاصل از آن، امورات خود را مي‌گذرانند.
در دوران دانشجويي نيز به دليل علاقه شديد به كار، به عنوان ناظر در شركت نوين موتور تبريز مشغول به كار شدم. با كار در شركت شكوه شاهد كه پروژه تاسيسات آسفالت و سنگ شكن را انجام مي‌داد و علاوه بر آن سابقه كار پدرم در طراحي ماشين‌آلات ثابت معدني، متوجه اين نكته شدم كه نياز جاده‌اي كشور به اتوبان‌سازي هر روز بيشتر احساس مي‌شود.
با تجربه‌اي كه از كار در شركت‌هاي تاسيسات راه و ساختمان به دست آورده بودم، متوجه شدم پيمانكاران پس از پايان هر پروژه به سبب از بين رفتن ماشين آلات ثابت، متحمل هزينه‌هاي زيادي مي‌شوند و هر پيمانكار بايستي پس از اتمام پروژه از تمامي‌هزينه‌هاي ثابتي كه بابت ماشين آلات انجام داده، چشم‌پوشي كند. در نتيجه به فكر ساخت دستگاه سنگ شکن افتادم كه قابل جا به جايي باشد. متاسفانه عدم وجود نقدینگی، شرايط دشواري را برايم ايجاد كرد تا اين‌كه مجبور شدم براي ساخت و راه‌اندازي اين ماشين‌آلات متحرك، مقداري از سهام شركت خود را به بستگان درجه يك خود بفروشم. از آنجا كه مبلغ حاصله براي تامين هزينه‌هاي اوليه اين كار كافي نبود، مجبور شدم مقداري از مبلغ مورد نياز را وام بگيرم.با مشكلات فراوان و پس از پيگيري‌هاي مداوم به‌رغم تصور منفي بسياري از همكاران، موفق شدم اين دستگاه را بسازم، اما اين پايان مشكلات من نبود. شناسايي پيمانكاران بزرگ و متقاعد كردن آنها براي استفاده از دستگاه سنگ‌شكن متحرك مشكل بعدي من بود كه با تلاش و صرف وقت بسيار توانستم به اين امر نايل آيم. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين دستگاه، قابليت جا به جايي آن و استهلاك بسيار كم اين دستگاه به سبب استفاده از آلياژهاي مختلف در طراحي و ساخت آن مي‌باشد.توليد 400 تن سنگ در ساعت نيز از ديگر ويژگي‌هاي اين دستگاه است.
پس از شناسايي پيمانكاران ايراني كارم را محدود به ايران نكرده، با شناسايي كشورهايي كه جاده‌سازي و اتوبان سازي در اولويت برنامه‌هايشان قرار دارد سعي كردم از طريق اينترنت، پيمانكاران آن كشورها را پيدا كرده تا بتوانم براي فروش دستگاه‌ها با آنها مذاكره كنم. با استفاده از اينترنت اين پيمانكاران را شناسايي كرده، با آنها مكاتبه مي‌كنم كه البته كار دشواري است چون به ازاي هر 100 مكاتبه معمولا 10 پيمانكار پاسخ مي‌دهد و تنها مي‌شود با يكي از آنها براي فروش مذاكره كرد.به دليل هزينه بالاي برگشت دستگاه‌هاي معيوب به ايران براي تعمير معمولا به ازاي هر دستگاهي كه صادر مي‌كنم 2 الي 5 نيروي كار ايراني را آموزش داده، آنها را با نحوه كار و تعمير احتمالي دستگاه آشنا مي‌كنم به طوري كه هم اكنون به ازاي هر دستگاه سنگ شكن، 2 الي 5 نيروي كار ايراني نيز آموزش داده مي‌شوند و به كشور مقصد راهي مي‌شوند كه اين كار به نوعي ارزآوري را به همراه دارد. هم‌اكنون دستگاه‌هاي توليدي اينجانب به كشورهاي مختلف عمدتا، كشورهاي آفريقايي نظير اتيوپي، سودان و امارات متحده عربي، صادر مي‌شود.
به دليل سخت كوشي پدرم و سعي و تلاش‌هاي بسيار، همواره سعي كردم با الگوبرداري از ايشان كه در كارهايم مثمر ثمر بوده، با تلاش و پشتكار به اهداف خود برسم.در شركت همدان ماشين، هم اكنون 33 نفر به طور مستقيم مشغول به كار هستند.از ديگر برنامه‌هاي من ساخت كارخانه آسفالت و سنگ شكن سیمان است با ساخت اين كارخانه، پيمانكاران مختلف، ديگر مجبور نيستند آسفالت را از نقاط دور افتاده به مكان مورد نظر حمل كنند زيرا كه اين امر باعث سرد شدن آسفالت و كاهش كارآيي آن مي‌شود.آقاي مختاري موسوي عدم اعتقاد پيمانكاران را به دستگاه‌هاي ساخت ايران از مهم‌ترين دغدغه‌هاي خود براي طرح توسعه كسب و كار خويش مي‌داند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر