۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

اعطای تجهیزات رایگان به متقاضیان ساخت جایگاه CNG

اعطای تجهیزات رایگان به متقاضیان ساخت جایگاه CNG

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، سیدنورالدین شهنازی‌زاده افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران کمپرسور و سایر تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز، راه‌اندازی و بهره ‌برداری از جایگاه‌های سی.ان.جی را به‌ رایگان در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری در توسعه و ساخت جایگاه سی.ان.جی در بخش خصوصی قرار می‌دهد.
به گفته شهنازی‌زاده، متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که برای ساخت جایگاه‌های سی.ان.جی زمین مورد نیاز را خود تامین می کنند، از تسهیلات و تجهیزات رایگان بهره‌مند می‌شوند، به‌ویژه اگر این زمین در کلان‌شهرها و سایر نقاطی باشد که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعیین کرده است.
وی تأکید کرد: زمینی که متقاضیان برای ساخت جایگاه سی.ان.جی ارائه می دهند، باید در نقاط مورد نیاز و مکان‌یابی شده، قرار داشته باشد نه در هر مکانی.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: متقاضیان ساخت جایگاه سی.ان.جی در هر نقطه‌ای از تهران می‌توانند از تجهیزات و تسهیلات رایگان مربوط بهره‌مند شوند، این شرکت تجهیزات و تسهیلات رایگان را به‌ویژه به نقاط مکان‌یابی شده، منتقل و نصب می‌کند.
تولید خودروهای پایه گازسوز در کشور افزایش می‌یابد
وی با تأکید بر مزیت های فراوان گاز طبیعی بر دیگر حامل های انرژی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کارخانه‌های تولید خودرو در کشور بتوانند تولید خودروهای پایه گازسوز خود را افزایش دهند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار امیدواری کرد که بتوان تعداد نازل‌های جایگاه های عرضه سی.ان.جی در استان تهران را افزایش داد تا صف‌های گاز در این استان کوتاه‌تر شود.
وی در همین حال بر پشتیبانی و نگهداشت و ساماندهی این جایگاه ها تأکید کرد.
شهنازی زاده یادآور شد: همزمان با برطرف کردن مشکلات مردم در زمینه تبدیل خودروها و کاهش صف‌های طولانی جایگاه‌های سی.ان.جی، سبد سوخت میان وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بررسی می‌شود.
جایگاه‌داران سی.ان.جی رتبه‌بندی می‌شوند
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از به‌کارگیری سازکارهایی برای تعیین صلاحیت فنی پیمانکاران صنعت سی.ان.جی خبر داد و گفت: همان آیین‌نامه و رتبه‌بندی که برای جایگاه‌های بنزین و نفت‌گاز وجود دارد، قرار است برای جایگاه‌های سی.ان.جی نیز اعمال شود.
وی با تأکید بر این که صلاحیت فنی پیمانکاران صنعت سی.ان.جی پیش از آغاز کار باید تأیید شود،‌ یادآور شد: پیمانکاران یا جایگاه‌داران در حوزه سی.ان.جی متناسب با امکانات جایگاه‌ها و میزان خدماتی که ارائه می‌کنند، رتبه‌بندی و صلاحیتشان تأیید می‌شود.
شهنازی‌زاده یادآور شد: کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی نیز متناسب با کیفیت خدمات آنها تعیین می‌شود تا انگیزه‌ای برای رشد و ارتقای روزافزون سطح کیفی خدمات در این جایگاه‌ها ایجاد شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر