۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

راه‌های آسان پول درآوردن

راه‌های آسان پول درآوردن

راه‌های آسان پول درآوردن

من خودم کتاب می‌نویسم، اما کسی را تشویق نمی‌کنم که از این راه پول درآورد؛ نه به این دلیل که از رقیب می‌ترسم، بلکه به این دلیل از دریافتی خود راضی نیستم.
من خودم کتاب می‌نویسم، اما کسی را تشویق نمی‌کنم که از این راه پول درآورد؛ نه به این دلیل که از رقیب می‌ترسم، بلکه به این دلیل از دریافتی خود راضی نیستم.
در واقع با توجه به زمانی که صرف می‌کنم این دریافتی بسیار کم است. اگر شما نیز علاقه خاصی به نوشتن دارید و اگر انسان سخت کوشی هستید این راه را امتحان کنید. اما فکر نکنید که به زودی کتابتان پرفروش می‌شود، چون در حالت عادی چنین اتفاقی نمی‌افتد. همانطور که باری ریتهولدز می‌گوید حتی یک دریافتی قابل توجه نیز پس از کسر هزینه‌ها و در نظر گرفتن زمان صرف شده ناچیز جلوه می‌کند.

معامله در بازار سهام، آپشن، آتی‌ها
اگر سابقه‌ای از کار در بازار سهام ندارید و مهارت خاصی هم کسب نکرده‌اید حساب کردن روی سود مبادله در بازار سهام دیوانگی است. به‌اندازه کافی در مورد موفقیت در بازارهای مالی نوشته شده و من نمی‌خواهم این حرف‌ها را تکرار کنم. من به شخصه گاهی در بازار سهام فعالیت می‌کنم، اما تلاش می‌کنم که ریسک را مدیریت کنم و تنها روی چیزی که می‌دانم می‌توانم از پسش بربیایم حساب می‌کنم. البته پول قابل توجهی در بازار سهام به دست نمی‌آورم، اما به این دلیل در این بازار فعالیت می‌کنم که فکر می‌کنم از پتانسیل لازم برای کسب یک درآمد مطمئن در بازار سهام برخوردارم و ضمنا از این کار لذت می‌برم. اگر می‌خواهید معامله در بازار سهام را امتحان کنید، اما تجربه‌ای در این کار ندارید باید کمی صبر و تحمل داشته باشید و کمی هم ضرر بدهید تا کار را یاد بگیرید. اگر واقعا از کارهایی که برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق باید انجام دهید لذت نمی‌برید بهتر است همین حالا فکر بازار سهام را از سر خود بیرون کنید. کار در این بازار اصلا آسان نیست. من روزی دو سه ساعت وقت صرف می‌کنم تا بتوانم در آینده موفق‌تر باشم.

کسب‌وکارهایی که به یک سرمایه 100 تا 1000 دلاری نیاز دارند
هزینه این کسب و کارها بسته به نیاز به خرید تجهیزات خاص، بررسی گذشته صنعت یا خرید بیمه متفاوت است. اغلب این کسب و کارها کاملا انعطاف پذیرند، اما باید کمی صبر داشته باشید تا به سوددهی برسید.

اجاره دادن یک اتاق یا انباری یا دفتر کار
برای فروش خانه‌ای که کمی برایتان بزرگ است زمان خوبی نیست؟ آیا یک گاراژ بی استفاده یا فضای اضافی در اختیار دارید؟ این فضاهای اضافی را اجاره دهید. حتی اگر در یک منطقه شلوغ شهر زندگی می‌کنید می‌توانید بخشی از پارکینگ خود را اجاره دهید. برای اجاره دادن یک دفتر کار هم فقط نیاز به یک محوطه خالی و یک میز و صندلی دارید. اگر نزدیک یک منطقه شلوغ زندگی کنید می‌توانید برای شب‌ها یک اتاق را اجاره دهید. البته اجاره دادن ملک به غریبه‌ها نیازمند آن است که سوابق قضایی افراد و اعتبارشان را بررسی کنید. به خصوص اگر بخواهید یکی از اتاق‌های خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید اجاره دهید باید بیشتر دقت کنید. البته ممکن است در شهر شما محدودیت‌هایی در زمینه اجاره دادن بخشی از مالکیت‌تان وجود داشته باشد. باید قبل از اقدام به این کار اطلاعات لازم را کسب کنید.

تدریس خصوصی
اگر سابقه تدریس دارید تدریس خصوصی بهترین کار است، زیرا شایستگی و توان کار با نوجوانان را دارید. اما اگر سابقه نداشته باشید چه؟ اگر در یک رشته علمی یا فنی تحصیل کرده‌اید می‌توانید به دانش‌آموزان کمک کنید. اگر ادبیاتتان خوب است یا زبان خارجی بلدید نیز موقعیت‌های کاری خوبی پیدا می‌کنید. حتی علایق خود را در صورتی که مورد توجه دیگر افراد قرار بگیرد می‌توانید آموزش بدهید. هزینه‌های این کار متفاوت است، زیرا ممکن است مقررات محلی ایجاب کنند که برای تدریس به کودکان و نوجوانان مدرک خاصی ارائه دهید. باید اطلاعات کافی را قبل از شروع کار کسب کنید.

کسب‌و‌کارهایی که به بیش از 1000 دلار سرمایه نیاز دارند
سرمایه لازم برای شروع کار بسیار مهم است. این ایده‌های پرهزینه نباید عملی شود مگر این که شما در کار مورد نظرتان تجربه داشته باشید یا پول زیادی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید. اگر بیکار هستند و پس‌انداز کمی دارید این روش‌ها را امتحان نکنید. به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی نیست که موفق شوید. بنابراین حساب‌های بازنشستگی خود را خرج نکنید و سند خانه‌تان را گرو نگذارید مگر این که منابع مالی دیگری داشته باشید.

خرید دارایی اجاره‌ای
خرید یک دارایی قابل اجاره دادن روش خوبی برای پول در آوردن است. اگر می‌خواهید به هر دلیلی خانه خود را کوچک کنید می‌توانید در یک آپارتمان زندگی کنید و خانه بزرگ خود را اجاره دهید. با این حال باید سرمایه کافی برای این کار را داشته باشید، بنابراین چنین ایده‌ای به درد همه نمی‌خورد. همچنین باید سعی کنید کارهایی نظیر ترمیم و تعمیر خانه را خودتان انجام دهید تا پول کمتری خرج شود. اما کار در بازار مسکن خطرات خودش را دارد و باید حواستان را جمع کنید.

فرانشیز
اگر کسی هستید که از کار زیاد نمی‌ترسد، فرانشیز راه خوبی برای شما است. اگر در حوزه مورد علاقه تان (رستوران، تعمیر ساعت و دیگر موارد) تجربه فرانشیز داشته باشید می‌توانید پول خوبی به دست آورید. به نظر من، بهتر است به جای اینکه یک رستوران از خودتان داشته باشید، فرانشیز کنید.
برای عملی کردن این ایده به کار زیادی نیاز دارید. مکان، رقبا و نوع کار باید در نظر گرفته شود. ضمنا از یک صد هزار دلار تا نیم میلیون دلار باید سرمایه‌گذاری کنید. البته اگر بتوانید وام بگیرید کارتان آسان‌تر می‌شود.
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : donya-e-eqtesad.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر