ه‍.ش. ۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

فعالیت نوین، تجارت نوین

افتتاح بورس خودرو (مركز خرید و فروش الكترونیكی خودرو تجهیزات جانبی)
در مركز تجارت الكترونیكی ایران
مركز تجارت الكترونیكی ایران (IRANEB) در راستای توسعه فعالیت‌ها برای ایجاد وب سایت‌های تخصصی اقدام به راه‌اندازی اولین مركز عرضه و تقاضای الكترونیكی خودرو و تجهیزات جانبی (http://www.iranecar.com) به نام بورس خودرو نموده است.
در مراسم افتتاح رسمی بورس خودرو كه صبح روز سه شنبه 20/04/1385 و با حضور مدیرعامل مركز گسترش فناوری اطلاعات و مدیر مركز تجارت الكترونیكی ایران همراه بود، دكتر حائری یزدی مدیرعامل مركز گسترش فناوری اطلاعات، با توجه به اینكه آرمان "مگفا" تبدیل شدن به توانمندترین شركت مادر (Holding) كشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، افزود: شركت مگا در سال 1381 و با هدف گسترش تجارت الكترونیك شكل گرفت كه در اولین اقدام مركز تجارت الكترونیكی ایران را راه اندازی كرده است.
وی اظهار داشت: هدف از راه اندازی مركز تجارت الكترونیكی ایران گسترش كسب و كار الكترونیكی و توسعه آن در ابعاد گوناگون بوده است كه برهمین اساس امروز اولین سایت تخصصی این مركز در حوزه خودرو به بهره برداری می رسد.
مهندس حقیقی مدیر مركز تجارت الكترونیكی ایران نیز اظهار داشت: در بورس عرضه و تقاضای الكترونیكی خودرو و تجهیزات جانبی، امكاناتی برای پوشش مخاطبان در سطوح B2B، B2C و C2C در حوزه خودرو، قطعات و لوازم یدكی در محیط اینترنتی مهیا می‌باشد و علاوه بر توسعه بازار فروش، تاثیر قابل توجهی بر حذف واسطه ها و شفاف سازی معاملات خواهد داشت.
در این سایت تولیدكنندگان و واردكنندگان خودرو و تجهیزات جانبی می‌توانند هر گونه تعاملات كاری و فعالیتهای تجاری خود را بصورت الكترونیكی و از طریق ابزارهای ایجاد شده، بر روی سایت قرار دهند و در فضای مجازی نیز نسبت به فروش و هرگونه خدمت رسانی دیگر به مشتریان حضور داشته باشند.
مدیر مركز تجارت الكترونیكی ایران با بیان اینكه فروشندگان خودروهای نو و دست دوم دسته‌ای دیگر از مخاطبان این بورس مجازی هستند، تصریح كرد: این دسته از مخاطبان با در اختیار گرفتن امكانات این سایت، می توانند در خصوص خودروی خود اطلاع رسانی كنند و پس از آن سفارشات مورد نظر برای خودروی نو یا دست دوم اعلام شده را جذب كنند. نمایشگاه داران و نمایندگی های فروش خودروسازان نیز در این بخش حضور خواهند داشت.
مدیر بورس الكترونیكی خودرو با اشاره به اینكه بورس عرضه و تقاضای الكترونیكی خودرو پذیرای عامه مردم نیز می باشد، متذكر شد: در بخشی از این سایت مردم می توانند به منظورفروش خودروهای دست دوم خود، با نمایش تصاویر داخل و خارج خودرو، خصوصیات فنی و تجهیزات اضافی آن اطلاع رسانی كنند و داد و ستد الكترونیكی ( C2C) انجام دهند.
مهمترین اهداف راه اندازی بورس عرضه و تقاضای الكترونیكی خودرو و تجهیزات جانبی آن، علاوه بر اطلاع رسانی، حضور تولیدكنندگان و واردكنندگان خودرو و تجهیزات، فروشندگان و عامه مردم به منظور سفارش خودرو یا لوازم یدكی (تجهیزات)، فروش خودروهای نو یا دست دوم، خدمات پس از فروش، سفارش براساس نیاز مشتری و ثبت نام فروش و ... در فضای مجازی و بصورت آن لاین می باشد.
وی بخش های اصلی بورس الكترونیكی عرضه و تقاضای خودرو را شامل اطلاعات خودرو، خرید خودرو، فروش خودرو، مراكز فروش و تسهیلات، خدمات پس از فروش، تجهیزات جانبی، قطعات یدكی و اطلاع رسانی دانست.
یكی از بخش های اصلی سایت، آیتم اطلاعات خودرو است كه اطلاعات تمام تولیدات كمپانی های خودروسازی داخلی و خارجی در این بخش بصورت فنی و عمومی ایجاد شده است. بطوریكه آخرین تولیدات خودروسازان را می توان با شیوه های جدید: نمایش رنگ بندی، ایجاد تغییر در تجهیزات جانبی داخل خودرو، مقایسه فنی و ظاهری خودروها با یكدیگر و گردش مجازی360 درجه خودروی انتخابی مشاهده كرد.
در بورس عرضه و تقاضای الكترونیكی خودرو، مراكز و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش تولیدكنندگان و واردكنندگان خودرو و تجهیزات جانبی آن می توانند به منظور اطلاع رسانی هر چه بیشتر و بهتر، سایت تخصصی مربوط به حوزه فعالیت خود را ایجاد كنند.
در بخش تجهیزات جانبی و قطعات یدكی این بورس، تولیدكنندگان و فروشندگان عمده و جزئی می توانند ضمن معرفی و قیمت گذاری برای محصولات خود، از طریق سایت، فاكتور رسمی فروش صادر كنند و كالای مورد نظر را به دست مشتری برسانند.
همچنین اطلاع رسانی كامل در خصوص مباحث مربوط حوزه خودرویی مانند بانك ها، شركتهای لیزینگ و بیمه و ... در این بورس ایجاد شده است كه این مراكز می توانند بصورت آن لاین نسبت به ارائه خدمات به مشتریان خود اقدام كنند.
اطلاع رسانی در زمینه های مختلف خودرو مانند مسابقات داخلی و خارجی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، قوانین مراكز معاینه فنی خودرو، آموزشگاههای رانندگی، مقالات تخصصی، اخبار و واژه نامه تخصصی خودرو كه در برگیرنده اصطلاحات فنی و نكات قابل توجه خودرو می باشد، در بورس عرضه و تقاضای الكترونیكی خودرو ایجاد شده است.
خلاصه خدمات و امكانات ارایه شده در بورس خودرو عبارتند از:
  • عرضه و تقاضای خودروهای نو و دست دوم
  • عرضه و تقاضای لوازم یدكی و تجهیزات جانبی
  • معرفی مراكز فروش و خدمات پس از فروش (نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌ها) و مراكز تعمیراتی
  • ارایه خدمات شركت‌های لیزینگ به صورت On Line
  • ارایه خدمات شركت‌های بیمه‌ای به صورت On Line
  • معرفی جدیدترین خودروهای تولید شده داخلی و خارجی
  • قوانین و مقررات مرتبط با خودرو
  • آخرین اخبار، مقالات و تحقیقات در زمینه خودرو تجهیزات جانبی
  • به‌زودی سرویس ارسال پیام كوتاه (SMS) در مركز تجارت الكترونیكی ایران به بهره‌برداری می‌رسد
    مركز تجارت الكترونیكی ایران در راستای پیاده سازی اهداف و برنامه های خود، به‌زودی اقدام به راه‌اندازی سرویس ارسال پیام كوتاه (SMS) خواهد نمود.
    این سرویس به كاربران این امكان را می‌دهد تا با عضویت حداقل سطح برنزی (رایگان) در سایت مركز تجارت الكترونیكی ایران و كسب اعتباری اولیه از سیستم ارسال پیام كوتاه استفاده نمایند. بدیهی است كاربران با سطوح عضویت بالاتر (نقره‌ای، طلایی و پلاتینی) از میزان اعتبار بیشتری برخوردار خواهند بود و به همان نسبت امكان ارسال تعداد بیشتری پیام كوتاه را (SMS) خواهند داشت.
    در صورتی كه كاربران تمایل به استفاده بیشتر از این سرویس را داشته باشد باید بر طبق جدول هزینه‌ها، اقدام به درخواست سرویس مربوطه نمایند.
    از ویژگیها و امكانات سرویس ارسال پیام كوتاه (SMS) عبارتند از:
    1- امكان ذخیره سازی پیام ارسالی و مشاهده فهرست پیام های ارسالی
    2- امكان ذخیره سازی پیام كوتاه برای ارسال در آینده
    3- قابلیت تنظیم ارسال پیام ها بر طبق برنامه زمان بندی شده
    4- قابلیت تنظیم ارسال پیام كوتاه به دفعات دلخواه طبق برنامه زمان بندی شده، با امكان مشخص نمودن بازه زمانی (روزانه- هفتگی- ماهیانه) و فاصله زمانی برای هر تكرار.
    5- قابلیت مشاهده اعتبار و تعداد پیامهای كوتاه قابل ارسال با توجه به اعتبار باقی مانده
    6- امكان ارسال یكباره پیام كوتاه به تعداد نامحدوی از شماره تلفن‌ها

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر