۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

گزینه های کمک هزینه تحصیلی

گزینه های کمک هزینه تحصیلی

اساس کمک مالی

اگر فکر می کنید که به کمک مالی نیاز خواهید داشت، با جستجو در وب سایت دانشگاه شروع کنید. اگر در مورد کمکهای مالی برای دانشجویان خارجی (معمولاً در قسمت " پذیرش" یا "دانشجویان خارجی") اطلاعاتی را پیدا نکردید، لطفاً مستقیماً با دفتر پذیرش تماس بگیرید. اطمینان کسب کنید که برای ارسال تقاضا برای دستیاری و سایر کمکها فرم مخصوص آن را درخواست کنید. تا آنجایی که ممکن است، فرمهای لازم را به همراه فرم تقاضا قبل از آخرین مهلت پذیرش ارسال نمایید.

توجه داشته باشید که برنامه های دو ساله و حرفه ای تقریباً هیچوقت کمکهای مالی ارائه نمی دهند (گرچه از طرفی، شهریه آنها معمولاً به صورت قابل توجه ای کمتر از این گونه برنامه ها است). در سطح کارشناسی، وجوه به صورت محدود در دسترس هستند. در سطح دکترا (Ph.D )، در بسیاری ازرشته ها، دریافت نوعی کمک مالی یا کمک برای پرداخت شهریه امری معمول است. دانشگاهها می توانند به شما در مورد اینکه آیا برای دانشجویان خارجی کمکهای مالی در دسترسی دارند، به علاوه حد اکثر مبلغی که می توانند اعطاء کنند، اطلاع دهند.

کمک هزینه های تحصیلی

در حالیکه معمولاً در ارتباط با دسترسی به کمک هزینه تحصیلی، رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی اهمیت ندارد، اما آن امر در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً اهمیت پیدا می کند. برخی از رشته ها مانند مهندسی و علوم که مستلزم انجام تحقیقات و کار با تشریک مساعی با استادان هستند، احتمال دارد که فرصتهای کمک مالی ارائه دهند ( معمولاً دستیاری برای دانشکده ای که در آن تدریس یا تحقیقات انجام می دهند).

برای اینکه بتوانید بر اساس شایستگی، کمک دستیاری یا کمک هزینه های تحصیلی دیگری را دریافت کنید، باید در زبان انگلیسی مکالمه ای و همچنین نوشتاری تسلط خوبی نشان دهید.

به علاوه، داشتن معدل یا GPA خوب حائز اهمیت است. اگر در رشته ای که مربوط به برنامه های دانشکده است پژوهش انجام داده اید، یا تجربه کاری مرتبطی دارید، به نفع شما خواهد بود که آنرا در فرم تقاضای خود درج کنید. در اظهارنامه اهداف تان، حتماً با جزییاتی بیشتر در مورد دستیابی ها و نقاط قوی تحصیلی تان صحبت کنید. دانشگاههاهر سال، وجوه محدودی دارند، لذا آنهایی که فرمهای تقاضای خود را خیلی زودتر از آخرین مهلت تقاضا ارسال می کنند، از بهترین شانس برای دریافت کمکهالی مالی برخوردار خواهند بود.

باختصار:

  • دانشگاههایی که رشته تحقیقات شما را دارند پیدا کنید.
  • با استادان در دپارتمانی که در نظر دارید در آن تحصیل کنید، تماس مثبتی برقرار کنید.
  • خیلی زودتر از آخرین مهلت تقاضایتان را ارسال کنید.

برای اطلاعات بیشتر کلی در ارتباط با پیدا کردن کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در آمریکا، به وب سایت
http://educationusairan.com/financing/awards.htm مراجعه کنید. اطمینان کسب کنید که مستقیماً با دانشگاههای مورد نظرتان تماس بگیرید، زیرا برای تمامی کمک هزینه های تحصیلی تبلیغات انجام نمی شود.

منابع مکمل:
داده های جستجوEducationUSA برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
http://www.petersons.com/educationusa/

برای دانشجویان در مقطع کارشناسی، در اینجا فهرستی از برنامه های دانشگاهی که بیشترین کمکها را به دانشجویان خارجی اعطاء می کنند ارائه شده است: http://www.edupass.org/finaid/undergraduate.phtml

کمک هزینه های تحصیلی ورزشی

دانشجویان در مقطع کارشناسی که استعدادهای ورزشی دارند، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه های تحصیلی ورزشی در دانشگاههای آمریکا باشند. اگر فکر می کنید که ممکن است واجد شرایط باشید، باید با مربی ورزش مربوطه و همچنین دفتر پذیرش تماس بگیرید. معمولاً مربی از شما خواهد خواست که مطالبی مانند رزومه ورزشی، توصیه نامه ای از مربی تان در ایران، ویدئویی که بر عملکرد شما تاکید دارد، نسخه هایی از جوایز ورزشی (ترجمه شده به انگلیسی) و هر گونه آمار مربوط به عملکرد تان را ارائه دهید.

دانشجویانی که برای کمک هزینه های تحصیلی ورزشی تقاضا ارسال می کنند، کماکان باید روند ارسال تقاضای عادی، به علاوه تمامی مدارکی که برای در نظر گرفتن در برنامه ورزشی مورد نیاز است را ارائه دهند. مانند همیشه، اطمینان کسب کنید که مدارک ترجمه شده و نمرات آزمون را خیلی زودتر از آخرین مهلت ارسال کنید.

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد پیدا کردن کمک هزینه های ورزشی، به وب سایت ذیل مراجعه نمایید: http://educationusairan.com/financing/athletic.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر