۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

مراحل ارسال تقاضا برای تحصیلات در آمریکا

مراحل ارسال تقاضا برای تحصیلات در آمریکا

. 1در مورد گزینه های خود جستجو کنید

در مقطع کارشناسی، برخی اما نه تمام دانشگاهها تقاضای عادی/Common Application را در (فقط در سطح کارشناسی) قبول می کنند. این بسیار ساده است زیرا فقط باید یک فرم را پر کنید، و می توانید آنرا به تعداد زیادی دانشگاه مورد نظرتان ارسال نمایید، بنابراین چک کنید وببینید آیا دانشگاههای مورد نظرتان آن را قبول می کنند. به www.commonapp.org مراجعه نمایید.

برای کمک جهت یافتن دانشگاهی، لطفاً از سایت های جستجو همانند آنهایی که در ذیل درج شده است، استفاده نمایید. برای جستجو و فراگیری از این سایت ها، برای مطالعه سایت های هر دانشگاه تا آنجایی که ممکن است وقت بگذارید:

http://collegesearch.collegeboard.com/search/adv_typeofschool.jsp
http://www.petersons.com/

در مقطع تکمیلی، به خاطر بسپارید که جهت ارسال تقاضا برای برنامه دکترا یاPh.D. در آمریکا لزوماً نیاز به اخذ مدرک کارشناسی ارشد ندارید. شما می توانید با مدرک B.A. (کارشناسی تان) برای برنامه های Ph.D تقاضا ارسال کنید. اگر در نظر دارید که نهایتاً به برنامه Ph.D. بروید، برنامه هایی را که هم در مقطع کارشناسی ارشد و هم دکترا یا Ph.D. در دسترس می باشند جستجو کنید. سایت های خوب جستجو عبارتند از:

http://www.petersons.com/GradChannel/code/search.asp?sponsor=1
http://www.gradschools.com/
برای تحصیلات در زمینه خاصی:

برای پیدا کردن برنامه های مهندسی به:
http://www.abet.org/AccredProgramSearch/AccreditationSearch.aspx
مراجعه کنید.
برای پیدا کردن رشته های بازرگانی، از:

www.mba.com http://www.petersons.com/GradChannel/code/search.asp?path=gr.fas.grad
استفاده کنید.

برای جستجوی رشته های هنری از:

http://www.artschools.com/
استفاده کنید.
ما شدیداً شما را تشویق می کنیم تا برای افزایش شانس پذیرش و همچنین گزینه های تان برای تحصیل در آمریکا، به بیش از یک دانشگاه تقاضا ارسال کنید. این دانشگاهها باید در نحوه گزینشی بودن با یکدیگر متفاوت باشند، و اکثر اوقات دانشجویان به حدود ده گزینه اصلی شان تقاضا ارسال می کنند.

از آنجایی که برای ارسال هر تقاضا باید وجهی را پرداخت کرد و اینکه معاملات مالی از ایران محدود می باشند، اطمینان کسب کنید که هر کدام در واقع دانشگاهی باشد که در نظر دارید به آنجا بروید. اگر برای پرداخت هزینه های فرم ارسال با مشکل روبرو هستید، می توانید به دانشگاهها نامه ای ارسال نموده و از آنها با توضیح در مورد شرایط مالی و سایر موارد ذیربط، درخواست کنید که از پرداخت این هزینه معاف شوید.

. 2 در صورت نیاز می توانید تامین وجه درخواست کنید

اول از همه سعی کنید بفهمید که آیا دانشگاه فرمهای خاصی برای کمک مالی برای دانشجویان خارجی دارد، و همچنین به دانشجویان خارجی چه میزان کمک مالی ارائه می کند. میانگین نمرات امتحانی شما برای دریافت کمک هزینه تحصیلی و کمک مالی حائز اهمیت است. دانشگاهی که به آن تقاضا ارسال می کنید، محتمل ترن منبع برای کمک مالی و همچنین منبع اصلی اطلاعات است، لذا برای این قسمت مهم مسرتان حتماً با دفتر پذیرش تماس بگیرید.

شما همچنین می توانید برای سایر کمک هزینه های تحصیلی جستجو کنید. برای اینکه بدانید واجد شرایط هستید، به وب سایت های ذیل مراجعه کنید:

http://www.edupass.org/finaid/
http://www.fundingusstudy.org/
http://www.finaid.org/scholarships/

. 3 آزمون زبان انگلیسی و سایر آزمونها بر مبنای شرایط دانشگاهها

اثبات تسلط به زبان انگلیسی، معمولاً از طریق آزمونهای خاص، مانند تافل/TOEFL وIELTS همیشه الزامی است. برخی از دانشگاهها نمرات بالای آزمون شفاهیSAT را به عنوان مدرک جایگزین از دانشجویان مقطع کارشناسی قبول خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های ذیل مراجعه نمایید:

www.ets.org/toefl/
www.youtube.com/TOEFLtv
www.ielts.org
در این سایت ها چندین آمادگی آزمون رایگان ارائه شده است و همچنین برای آزمونهای دیگری همچون SAT نیز می توان سایت هایی را پیدا کرد: مراجعه کنید بهwww.collegeboard.com . چندین سایت اضافی برای تافل در خبرنامه مارس 2009 EducationUSA Iran درج شده بود.

. 4 اظهارنامه شخصی خود را بنویسید و درخواست توصیه نامه کنید

هنگام نوشتن انشاء شخصی یا اظهارنامه، در مورد مسائل مورد علاقه تان و اینکه چرا تصور می کنید که برای دانشگاه مورد تقاضایتان مناسب هستید صحبت کنید. اگر برای مقطع کارشناسی ارشد تقاضا ارسال می کنید و تجربه کاری دارید، رزومه یا خلاصه تجربیات خود را ضمیمه کنید.

اکثر دانشگاهها ممکن است از شما دو یا سه توصیه نامه از استادانی که از پیشینه تحصیلی شما مطلع هستند و شما را خوب می شناسند، درخواست کنند.

.5 به مجرد اخذ I-20 ، هزینه SEVIS خود را پرداخت کرده و تقاضای ویزا کنید

به مجرد پذیرش در دانشگاه، آنها به شما یک نامه رسمی و فرم I-20 ارسال خواهند کرد. به محض دریافت این فرم، شما می توانید در سفارت آمریکا وقت ملاقات تعیین کنید. در بخشی از وب سایت EducationUSA Iran اطلاعات و راهنمایی های بسیار زیادی در مورد تقاضای ویزا درج شده است. به http://www.educationusairan.com/visas/default.htm
مراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر