۱۳۸۹ آبان ۱۶, یکشنبه

جی مت

آزمون
امتحان GMAT يك امتحان استاندارد است كه به طور معمول مورد نياز پذيرش از Business school ورشته هاي مديريت و MBA و امثالهم است.
امتحان GMAT شامل سه بخش است:
1. Analytical Writing
اين بخش مشابه امتحان GRE مي باشد. شامل دو موضوع writing مي باشد كه يكي issue a topic است و ديگري بررسي يك .argument
نمرات AW در GMAT نسبت به GRE بالاتر است. علت اصلي آن اينست كه يكي از تصحيح كننده ها يك برنامه كامپيوتري است. (e-rater) و با رعايت كردن موارد گرامري و استفاده از يك چهارچوب منطقي مي‌توان نمره خوبي در اين بخش گرفت. نمره اين بخش بين 0 و 6 مي‌باشد كه mean آن 4.3 مي باشد.
2. Quantitative
اين بخش شامل سوالهاي رياضي است. با توجه به ماهيت computer-adaptive اين امتحان نمره كامل گرفتن از اين بخش به راحتي GRE نمي‌باشد. اين بخش شامل دو تيپ سوال است : problem solving و . data sufficiencyبخش اول مسئله رياضي است . بخش دوم سوالي مطرح مي‌شود و دو فرض براي آن داده مي‌شود. بايد بررسي شود كه آيا دو فرض داده شده براي پاسخگويي به سوال كافي است يا يكي به تنهايي كافيست و يا اصولا مسئله با فرضهاي داده شده قابل حل نمي‌باشد. نمره اين بخش از 60 داده مي‌شود.
3. Verbal
بخش verbal اين امتحان شامل موارد زير است:
Reading comprehension
Sentence correction
Critical reasoning
نمره اين بخش هم از 60 محاسبه مي‌شود.
نمره انتهايي عددي بين 200 و 800 است كه بر اساس نمرات بخشهاي V و Q بدست مي‌آيد. که با توجه به rank دانشگاه مورد نظر نمرات بین 650 تا 750 قابل قبول است.
نحوه ثبت نام :
به علت محدودیت های موجود در ایران ثبت نام به صورت تماس تلفنی برای هموطنان ایرانی امکان پذیر است. بدین ترتیب که ابتدا فرم ثبت نام را از آخرين بولتن موجود در سايت www.mba.com پر كرده و به customer service خاور ميانه، اروپا و آفريقا فكس كنيد. (زمانهاي خالي و مكان امتحان را هم از همين سايت مي‌توانيد پيدا كنيد.) بعد از فكس با اين مركز تماس گرفته و از اپراتور بخواهید كه فكس شما را پيدا كرده و اطلاعات را در سیستم بصورت دستی وارد نماید. در اینجاست که زمان و مکان دقیق امتحان با توجه به اولویت هایی در خواستی شما در فرم و با همکاری شما قطعی می شود. بعد از گذشت چند روز ایمیل confirmation ثبت نام برای شما ارسال می گردد. لازم به یاددآوری است که جهت تعیین نحوه پرداخت هزینهء امتحان می بایست قسمت Credit Card Information را در فرم پر نمایید. 5 دانشگاه هم به طور مجاني در روز امتحان مي‌توانيد مشخص كنيد كه نمره برايشان ارسال شود.
مراکز آزمون:
ايرانيان بيشتر در مراكز دبي، استانبول و ابوظبي ثبت نام مي‌كنند. متقاضیان بهتر است فاصله بین شهرهای دوبی تا ابوظبی را مد نظر داشته باشند تا در روز امتحان با خیالی آسوده در محل آزمون حضور داشته باشند. به شدت توصیه می شود روز قبل به شهر محل آزمون نقل مکان کنید.
شرکت در دوره های GMAT
هرمس به فراخور طبیعت فعالیت های خود در زمینه آموزش زبان های خارجی، از توانمندی علمی و آموزشی اساتید بین الملل و با تجربه آموزش GMAT بهره برده و اساتید متخصص GMAT، به صورت پیوسته برگزارکننده دوره های خصوصی و نیمه خصوصی می باشند. در صورت علاقه مندی به بهره گیری از دانش و تجربه این عزیزان، هرمس راهنمایی مطمئن برای شما خواهد بود. فقط کافی است از طریق پست الکترونیکی info@HermesCenter.net و یا شماره تماس 44814023 با ما تماس بگیرید.
در ایرانGMAT
این آزمون در ایران با آزمون بین المللی GMAT تفاوت دارد و نمونه‌ای هماهنگ شده با ایران است. در ایران این آزمون در آزمون ورودی کارشناسی ارشد MBA و مدیریت اجرایی دانشگاه‌های سراسری، آزمون رشته مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد، آزمون پذیرش دانشجویان نوبت دوم در برخی رشته‌های شاخه مدیریت از جمله MBA و مدیریت IT و.. که به صورت پراکنده برگزار می‌شوند، همچنین بخش وسیعی از آزمونهای استخدامی سازمانها استفاده میشود. مطالب این آزمون شامل سه دسته کلی ۱-کفایت داده‌ها ۲-درک مطلب ۳-حل مساله ‌است.
این آزمون قصد ندارد آگاهی شرکت کننده را در موضوع خاصی آزمایش کند بلکه هوش و استعداد فرد در استفاده از دانسته‌هایش و سطح عمومی این دانسته‌ها را می‌آزماید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر