۱۳۸۹ آبان ۱۶, یکشنبه

معرفي منبع براي آزمون تصحيح جملات

.

قسمت تصحيح جملات در آزمون GMAT كنكور امسال 30% از كل آزمون را تشكيل مي داد ، اگر چه احتمالا اين بودجه در كنكور سال آينده كاهش خواهد يافت اما حداقل 2۰% از سوالات GMAT كنكور 1387 را تصحيح جملات تشكيل خواهد داد ، با توجه به اينكه امسال اولين سالي بود كه تصحيح جملات در آزمون GMAT گنجانده شده بود منبعي كه به طور اختصاصي براي قسمت تصحيح جملات آزمون GMAT فارسي تاليف شده باشد وجود ندارد اما در اين پست قصد دارم منبعي را براي شما معرفي كنم كه اگر چه به طور اختصاصي براي اين آزمون نوشته نشده اما من يقين دارم كه يكي از منابع اصلي طراحان جهت طراحي سوالات اين قسمت است ، قابل توجه اينكه من توانستم 10 سوال از 12 سوال آزمون تصحيح جملات امسال را بر اساس مطالب اين كتاب جواب بدهم ( البته بعد از كنكور !!! ) ، كتاب غلط ننويسيم نوشته ابوالحسن نجفي از انتشارات نشر دانشگاهي مي تواند به شما جهت آمادگي براي قسمت تصحيح جملات آزمون GMAT كمك زيادي نمايد .

نكته اي كه در مورد اين كتاب بايد يادآوري شود اين است كه با توجه به اينكه اين كتاب يك كتاب مرجع است تنها بخشهايي از اين كتاب ( تقريبا نيمي از مطالب كتاب ) براي آزمون تصحيح جملات مفيد است و با توجه به پراكنده بودن اين مطالب در كل كتاب خواندن آن حوصله زيادي را مي طلبد ضمن اينكه تشخيص مفيد بودن مطالب نيز بر عهده خواننده است ، البته من سعي مي كنم فهرستي از قسمت هاي كتاب را كه دانستن آنها شما را جهت آمادگي آزمون كمك مي كند تهيه كرده و در وبلاگ قرار بدهم .

اين كتاب را مي توانيد به صورت آن لاين از سايت انتشارات نشر دانشگاهي خريداري نماييد .

ضمن اينكه بر اساس اعلام وب سايت شخصي احمد صداقت ( GMAT.ir ) جلد دوم كتاب GMAT اين نويسنده شامل قسمت هاي درك مطلب و تصحيح جملات زير چاپ است ، مي توانيد منتظر اين كتاب نيز بمانيد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر