۱۳۸۹ آبان ۱۶, یکشنبه

آزمون GMAT و قسمت های مختلف آن (2)

آزمون GMAT و قسمت های مختلف آن (2)

نمره GMAT مورد قبول دانشگاهها

اغلب دانشگاهها مینیموم نمره GMAT مورد قبولشان را منتشر نمی کنند اما معمولا میانگین نمرات ورودی های اخیر خود را منتشر می کنند . دانشگاههای معتبر غالبا میانگین بالاتر از 600 دارند ، اما دانشگاههایی که اعتبار کمتری دارند میانگین 500 یا حتی کمتر دارند . دانشکده Wharton دانشگاه پنسیلوانیا که بر اساس رنکینگ مجله معتبر Fortune یکی از دانشکده های معتبر ایالات متحده در زمینه مدیریت و Business است ، نمره میانگین آزمون GMAT ورودی های سال ۲۰۰۷ خود را 714 گزارش کرده است . دقت کنید که نیمی از داوطلبانی که موفق به ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی می شوند نمره کمتر از میانگین را کسب کرده اند ، البته نمره کم GMAT می تواند تحت تاثیر بقیه فاکتورها قرار بگیرد و فاکتورهایی نظیر عملکرد خوب در دوره کارشناسی و ... می تواند این کمبود را جبران کند . نمره AWA همان طور که قبلا هم گفتیم از اهمیت کمتری برخوردار است و دانشگاهها نمره مورد قبول خود در این قسمت را منتشر نمی کنند .

GMAT در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت MBA ایران

در ایران آزمون GMAT ، تحت عنوان استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت در کنکور کارشناسی ارشد MBA گنجانده شده است که شامل 40 سوال چند گزینه ای از قسمت های Verbal و Quantitive است که به همره 30 سوال ریاضی عمومی باید در 180 دقیقه پاسخ داده شود (مخصوص داوطلبان گرایش MBA) ، داوطلبان گرایش های مدیریت اجرایی و شهری این 40 سوال را به همراه 30 سوال زبان ، 25 سوال فارسی ، 30 سوال تئوری های مدیریت و 30 سوال اطلاعات عمومی موسسات تولیدی و خدماتی در 180 دقیقه پاسخ می دهند .

خاطر نشان می کند برای موفقیت در آزمون GMAT به هیچ گونه اطلاعات خاصی نیاز ندارید ، اطلاعات روزمره شما از ریاضی و زبان همراه با تفکر ، حوصله و تجزیه و تحلیل درست داده های مسئله می تواند کلید موفقیت شما در این آزمون باشد . بیشتر کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل در رشته MBA به خارج از کشور بروند به نمره آزمون GMAT نیاز خواهند داشت ، البته این آزمون در ایران برگزار نمی شود اما در اکثر کشورهای همسایه امکان برگزاری آزمون GMAT وجود دارد . برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در آزمون می توانید به www.mba.com مراجعه کنید .

منابع Online

برای آشنایی شما با سوالات و آزمون های GMAT منابعی را در زیر معرفی می کنم که می توانید آزمون های GMAT را به صورت رایگان دانلود کنید ، پیشنهاد می کنیم این آزمون ها را دانلود کرده و استفاده کنید زیرا تاثیر بسزایی در آمادگی شما برای کنکور دارند .

GMAC

www.mba.com/takethegmat

GMAC موسسه رسمی برگزاری GMAT است که به کلیه سوالات شما در مورد GMAT پاسخ می گوید ، سایت GMAC همچنین نرم افزار قابل دانلود رایگان به نام gmatprep دارد که آزمون GMAT را شبیه سازی می کند ، این نرم افزار با حجم ۲۱ مگا بایت را می توانید از اینجا دانلود کنید .

800 Score

www.800score.com

این سایت یک آزمون GMAT که فقط شامل بخش Quantitive است را با فرمت flash و به صورت رایگان برای دانلود قرار داده است که می توانید از اینجا دانلود کنید .

Crack-GMAT

www.crack-gmat.com

این سایت نرم افزاری به نام Crack-GMAT دارد که شامل قسمت های Verbal,Quantitive آزمون است . این نرم افزار را با حجم 1.5 مگا بایت به صورت مجانی می توانید از اینجا دانلود کنید .

Beatthegmat

www.beatthegmat.com

این سایت فروم داوطلبان آزمون GMAT است . می توانید مشکلات خود در زمینه آزمون در این سایت مطرح کنید تا توسط مدیران و اعضای سایت پاسخ داده شود . ضمن اینکه منابع مفیدی برای آمادگی آزمون GMAT در این سایت وجود دارد که می توانید دانلود کنید . یکی از این منابع شامل فلش کارت هایی است که نمونه سوالات ، نکته ها و شگردهای حل مسائل آزمون GMAT را به صورت فلش کارت ارائه می کند ، این فلش کارت ها را می توانید از این سایت دانلود کنید . دانلود این فلش کارت ها را به داوطلبان جدی کنکور توصیه می کنیم .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر